تمام واردکنندگان گوشی ارز مبادلاتی دریافت می کنند!

۳۱فروردین۱۳،

 

هر شرکتی که در مرکز مبادلات ارزی ثبت سفارش کرده باشد یا ارز مبادلاتی دریافت کرده ویا به زودی دریافت خواهد کرد.
 
این شرکت ها به ثبت سفارش اعتقادی نداشتند و بدون دریافت ارز مبادلاتی اقدام به وارد کردن گوشی های قاچاق می کردند که حالا بعد از ممانعت از ورود این گوشی ها مجبور شدند گوشی های خود را با ارز آزاد وارد کنند که این سبب افزایش قیمت گوشی های تلفن همراه شده است.
رئیس کارگروه گوشی تلفن همراه در مجمع عالی واردات هر گونه خبر عدم تعلق ارز مبادلاتی به واردکنندگان گوشی تلفن همراه را تکذیب کرد.
 
مهدی عبقری رئیس کارگروه گوشی تلفن همراه در مجمع عالی واردات در گفتگو با ایلنا، با اشاره به ارائه ارز مبادلاتی به وارد کنندگان گوشی تلفن همراه گفت: چندی است که در رسانه ها در مورد عدم تعلق ارز مبادلاتی به وارد کنندگان سخن گفته می گردد در حالی که عرضه ارز مبادلاتی از ماه اسفند قبل آغاز شده است.
وی اضافه کرد: تاکنون ارز مبادلاتی به یکسری از واردکنندگان تعلق گرفته و گروهی دیگر نیز در نوبت دریافت ارز می باشند.
 
عبقری افزود: ما شرکت هایی را مانند برند نوکیا داریم که هنوز در سامانه مرکز ثبت سفارش نکرده‌اند ولی در مورد عدم دریافت ارز مبادلاتی سخن می گویند.
 
عبقری افزود: البته می باشند شرکت هایی که ثبت سفارش کرده اند ولی هنوز ارز مبادلاتی نگرفته اند ولی این بدان معنا نیست که کلا قرار نیست هیچ ارزی به آنها تعلق بگیرد بلکه این شرکت ها در نوبت می باشند و به زودی ارز خود را دریافت خواهند کرد.
 
رئیس کارگروه تلفن همراه در پاسخ به این سوال که چرا بعضی ثبت سفارش نکرده اند گفت: در قبل اصلا بحث جمع آوری گوشی قاچاق در بازار نبود ‎؛شرکت‌ها محصولات خود را در مرزهای عراق و یا ترکیه آورده و به طور غیر قانونی وارد کشور می کردند و تنها در ایران سیستم گارانتی خود را عرضه می کردند.
وی ادامه داد: حال که بحث جمع اوری گوشی قاچاق در بازار تلفن همراه مطرح شده به تکاپوی گرفتن ارز مبادلاتی افتاده‌اند و فقط از عدم دریافت ارز سخن می گویند.
 
وی اضافه کرد: این شرکت ها به ثبت سفارش اعتقادی نداشتند و بدون دریافت ارز مبادلاتی اقدام به وارد کردن گوشی های قاچاق می کردند که حالا بعد از ممانعت از ورود این گوشی ها مجبور شدند گوشی های خود را با ارز آزاد وارد کنند که این سبب افزایش قیمت گوشی های تلفن همراه شده است
عبقری راه حل این مشکل را تنها ثبت سفارش این شرکتها اعلام کرد و گفت: این شرکتهامی توانند با ثبت سفارش در مرکز مبادلات ارزی هم گوشی های خود را با ارز مبادلاتی وارد کنند و هم از افزایش قیمت گوشی همراه جلوگیری کنند.
 
رئیس کارگروه گوشی تلفن همراه در مجمع عالی واردات در پاسخ به اینکه مبادی قانونی در ارائه ارز مبادلاتی مشکلی دارد یا خیر،گفت: مبادی قانونی هیچ مشکلی ندارد، البته یک برند آمریکایی بود که می خواست ارز دولتی دریافت کند که به تبع به خاطر بعضی سیاست ها این امر محقق نشد، ولی اجناس کره ای هیچ مشکلی بابت دریافت ارز ندارند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: هر شرکتی که در مرکز مبادلات ارزی ثبت سفارش کرده باشد، یابه زودی ارز مبادلاتی دریافت خواهد کرد.
 
به گفته وی هیچ شرکتی نیست که با وجود ثبت سفارش و ارائه مدارک معتبر ارز دریافت نکرده باشد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.