تمایل روسیه برای همکاری در بخش انرژی ایران

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
سفیر روسیه در تهران گفت که در صورت پیشنهاد شرایط مطلوب‌تر از سوی جمهوری اسلامی ایران، کشورش تمایل دارد در بخش گازی و نفتی ایران سرمایه‌گذاری کند.

لوان جاگاریان روز جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفکس گفت: اگر شرایط حضور برای شرکت‌های روسی در پروژه‌های استخراج نفت و گاز ایران مطلوب‌تر شود، به احتمال بسیار در آینده نه تنها حضور شرکت‌های سابق، بلکه دیگر شرکت‌ها را نیز شاهد خواهیم بود.

به گزارش شبکه خبری پرس تی‌وی، جاگاریان نوامبر قبل اعلام کرد که در صورت لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، شرکت‌های نفتی و گازی روسی تمایل خواهند داشت که در بخش انرژی ایران سرمایه‌گذاری کنند.

لوک اویل، دومین شرکت بزرگ نفتی روسیه اکتبر سال قبل تمایل خود را برای شرکت در پروژه‌های نفتی و گازی ایران اعلام کرد.

گاتی سعدی الجبوری، نایب رئیس شرکت لوک اویل در بخش فعالیت‌های خارجی گفت: «اگر تغییری صورت گیرد، اگر محدودیت‌ها و تحریم‌ها برداشته شود، ما به طور حتم بسیار مشتاق خواهیم بود که به پروژه‌های (ایران) بازگردیم.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران در اوت سال قبل دستور بررسی قراردادهای نفتی بیع متقابل را با هدف مطلوب‌تر کردن آنها برای سرمایه‌گذاران خارجی احتمالی، صادر کرد.

بر اساس یک قرارداد بیع متقابل، دولت میزبان موافقت می‌کند که برای هر مقدار هیدروکربن تولیدی از سوی پیمانکاران مبلغی توافق شده را به آنان پرداخت کند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.