تمایل پسران نوجوان به مصرف مواد مخدر نسبت به دختران بیشتر است

۲۸ آبان ،

از آنجایی که پسرها نسبت به دخترها آزادی بیشتری در رفت و آمد با دوستان و حضور در جامعه در سنین نوجوانی دارند، احتمال اعتیاد آنها به مواد مخدر نیز بیشتر است.

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، تا چند سال پیش اعتیاد علاوه بر معضل، جرم محسوب و معتادان به حبس محکوم می شدند اما طی سالهای اخیر، با تغییر دیدگاه به این معضل اعتیاد نوعی بیماری در بیم مردم معرفی شد اما بیماری که سن و سال نمی شناسد و پیر و جوان را در دام خود گرفتار می کند.

محمد فتحی در رابطه با اعتیاد در میان نوجوانان گفت: اعتیاد معضلی است که سن و سال نمی شناسد، بسیاری از کسانی که به مواد مخدر اعتیاد دارند از سنین نوجوانی در دام آن گرفتار می شوند.

وی افزود: اعتیاد نوجوانان معمولاً به سبب فقر رفت و آمد با دوستان ناباب، مشکلات خانوادگی، اعتیاد والدین یا دیگر اعضای خانواده و… است.

متأسفانه نوجوانانی که به اعتیاد روی می آورند در ابتدا به عنوان تفریح لب به مواد مخدر می زنند و هرگز فکر نمی کنند که روزی معتاد خواهند شد و براین باورند که هر موقع اراده کنند می توانند مصرف مواد مخدر را کنار بگذارند و این باوری است اشتباه است.

یکی دیگر از دلایلی که نوجوانان به مواد مخدر گرایش پیدا می کنند بی توجهی خانواده ها نسبت به رفت و آمد و کنترل فرزندانشان است.

وی تصریح کرد: خانواده ها نقش مهمی در راهنمایی فرزاندنشان دارند، اگر نسبت به رفتارهای نوجوانان توجهی نشود مسلماً آنها با حضور در جمع های دوستانه ای که ممکن است اشخاص ناباب در آن حضور داشته باشند از رفتارهای آنها سرمشق گرفته و در نهایت به انحراف کشیده شوند اما راهنمایی والدین و کمنترل آنها می تواند نقش بسزایی در عدم وقوع این اتفاق داشته باشند.

از آنجایی که تمایل به اعتیاد در نوجوانان پسر بیشتر از دختران است و این قشر از جامعه آزادی بیشتری نسبت به دختران دارند باید از سوی خانواده ها توجه بیشتری به آنها شود./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.