تمجید اسرائیلی ها ماهیت ۱۴ مارس را آشکار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه عربی پرس ، “شیخ نبیل قاووق” گفت : جریان چهارده مارس با آمریکا و اسرائیلی که لبنان را تهدید می کند در یک جبهه قرار دارند.

وی افزود: تمجید اسرائیلی ها از  گروه چهارده مارس به خوبی ماهیت و پشت پرده این گروه را نمایان می کند. هر موضع گیری که اسرائیل را خشنود کند به زیان وحدت ملی و هر موضع گیری که اسرائیل را ضعیف و نگران کند، به نفع آن است.

معاون شورای اجرایی حزب الله لبنان بیان کرد: جریان چهارده مارس با نادیده گرفتن خطرات اسرائیل علیه لبنان می کوشد که سوریه را به جای آن دشمن جلوه دهد.

وی ضمن درخواست از گروه چهارده مارس برای توقف اقدامات علیه سوریه گفت : سران ۱۴ مارس به فتنه در لبنان دامن می زنند و ما می توانیم این آتش را خاموش کنیم، اما آیا می توانیم لبنان را از تبعات بحران سوریه با توجه به ادامه حملات گروههای مسلح و اعزام این گروهها از لبنان به سوریه محفوظ داریم؟

قاووق بیان کرد: مشکل ما با آمریکاست نه با ادوات آنها در لبنان و منطقه. ما هرگز به سوی فتنه کشیده نخواهیم شد.

از سوی دیگر حسین الحاج حسن وزیر کشاورزی لبنان با اشاره به یادداشتی که سران جریان چهارده مارس به میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان درباره سوریه ارائه کرده اند، گفت: جریان ۱۴ مارس به حاکمیت و استقلال لبنان ضربه زده است.

وی افزود: سران جریان چهارده مارس به تجاوزات روزمره اسرائیل واکنشی نشان نمی دهند و زمانی که در  مسند قدرت بودند به شورای امنیت در این باره یادداشتی ارائه ندادند.

وزیر کشاورزی لبنان بیان کرد: جریان چهارده مارس هنگامی که شبکه جاسوسی آمریکا کشف شد و حاکمیت لبنان بارها از سوی اسرائیل و آمریکا یا دیگران نقض شد، واکنشی نشان ندادند.

الحاج حسن گفت : سران جریان چهارده مارس با این یادداشت در امور داخلی سوریه دخالت می کنند و بی طرف نیستند، بلکه در راستای طرحهای آمریکایی-غربی -عربی حرکت می کنند.

وی بیان کرد: تحرکات جریان چهارده مارس در ضدیت با منافع لبنان است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.