تمجید رییس صندوق بین المللی پول از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در ایران

‘بهروز علیشیری’ در خاتمه اجلاس بهاره بانک جهانی – صندوق بین المللی پول در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رییس صندوق بین المللی پول خواستار انتقال تجربیات ایران در بحث هدفمندی یارانه ها به کشورهای در حال توسعه شد.

معاون وزیر اقتصادی و امور دارایی افزود : تهران آماده است تجربیات خود را در اختیار سایر دولت ها به ویژه کشورهای درحال توسعه قرار دهد.

وی در بخش دیگری از گفت وگوی خود سفر هیات ایرانی به واشنگتن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ایران به عنوان یکی از سهامداران بزرگ اقتصادی در این اجلاس بین المللی شرکت کرد و دیدگاه های خود را در خصوص مهمترین مسایل مهم اقتصادی به ویژه بحران اقتصادی و یورو مطرح کرد.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به برگزاری نشست وزرای اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا اظهار داشت: در این نشست مهمترین چالش های جهانی فراروی اقتصاد جهانی به ویژه بحران یورویی و راه های کاهش تاثیرگذاری این بحران ها بر اقتصاد منطقه و شمال آفریقا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علیشیری همچنین به نگرانی کشورهای در حال توسعه از اعمال نفوذ تصمیم های سیاسی بر مسایل اقتصادی به ویژه در مسئله تحریم های نفتی اشاره کرد و گفت: کشورهای در حال توسعه نگرانی خود را از تحریم های نفتی به ویژه تلاش برخی کشورها برای تحریم نفتی ایران اعلام کردند.

وی افزود: کشورهای در حال توسعه با اشاره به بحران اقتصادی و یورویی در جهان معتقدند که تحریم نفتی ایران اثرات بسیار مخربی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت.

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران همچنین به نحوه انتخاب مدیران بانک جهانی و صندوق بین المللی پول اشاره کرد و گفت: نحوه انتخاب رییسان بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، آرام به سمت دمکراتیک پیش می رود و این خواسته اصلی همه کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه است.

معاون وزیر اقتصاد دربخش دیگری از گفت وگوی خود با خبرنگار ایرنا به اهداف توسعه هزاره برای مبارزه با فقر و گرسنگی اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه های تدوین شده از سوی سازمان ملل بایستی تا پایان سال ۲۰۲۲ همه کشورهای در حال توسعه و فقیر به حداقلی از استانداردهای جهانی در بخش های مسکن، آموزش و بهداشت دسترسی پیدا کنند.

وی در عین حال تصریح کرد اکنون کارشناسان و مدیران اقتصادی معتقدند با توجه به بحران اقتصادی و یورویی رسیدن به این اهداف دور از دسترس شده است.

اجلاس بهاره بانک جهانی – صندوق بین المللی پول اواخر هفته گذشته به مدت چهار روز با حضور مقام های اقتصادی ۱۸۷ کشور جهان در واشنگتن برگزارشد.

اروپام ۱۹۰۸ ** ۱۵۷۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۶۲۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.