تمدید مذاکرات ایران با ۱+۵ صحت ندارد

نماینده ایران در آژانس:

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبرها انتشار یافته از سوی بعضی منابع خبری دربارهٔ تمدید مذاکرات ایران با ۱+۵ را صحیح ندانست.

به گزارش فارس، شبکه الحره از قول نجفی گزارش داده بود که وی در سخنانی در جمع نمایندگان کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در وین از احتمال تمدید مذاکرات با ۱+۵ برای ۶ ماه دیگر خبر داده است.

رضا نجفی نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رد تمدید مذاکرات ایران با ۱+۵، به آغاز نشست شورای حکام آژانس اشاره کرد و اظهار داشت که این نشست جلسه فصلی حکام بوده است که با سخنرانی یوکیو آمانو مدیرکل آژانس آغاز شده و عمده مباحث مربوط به ایمنی هسته‌ای و اقدامات آژانس در این زمینه پرداخته است.

نجفی افزود: آمانو در بخشی از سخنان خود به مسئله اجرای پادمان در ایران هم پرداخته است.

وی اظهار داشت که موضوع ایران یکی از موضوعاتی است که در نشست شورای حکام مطرح است و احتمالاً چهارشنبه یا پنجشنبه بررسی می‌شود و فعلاً بحث‌ها بیشتر در حوزه ایمنی هسته‌ای متمرکز است.

نجفی با اشاره به اینکه در مذاکرات کارشناسی بین ایران و ۱+۵ حضور خواهد داشت، تصریح کرد که سازمان انرژی اتمی دو نماینده در مذاکرات کارشناسی خواهد داشت.

وی در پایان با بیان اینکه موضوع اصلی در نشست شورای حکام مسئله ایران نیست، اظهار داشت که مسئله ضروریی که مطرح شده مباحث مربوط به ایمنی هسته‌ای، همکاری‌ها در حزوه مبارزه با سرطان که آژانس می‌تواند ایفای نقش کند و دیگر مسائلی که مرتبط با آژانس است که یکی از آنها همکاری‌های ایران با آژانس است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.