تمهیدات آموزش و پرورش برای تامین ۴۰ هزار کلاس پایه ششم ابتدایی

‘مرتضی رییسی’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان این مطلب افزود: برنامه ریزی های لازم برای تامین این کلاس های درس از سال گذشته در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور صورت گرفته و بخشی از این کلاس ها از پروژه جدیدی که در حال ساخته است، تامین می شود.

پایه اول راهنمایی از سال تحصیلی آینده (مهرماه امسال) از نظام آموزشی کشور حذف و پایه ششم دوره ابتدایی به این نظام افزوده می شود.

وی ادامه داد: بخشی از کلاس های مورد نیاز سال تحصیلی ۹۲-۹۱ نیز از تکمیل مدارسی که حدفاصل مهر تا پایان اسفند ماه سال قبل تحویل آموزش و پرورش شده است، تامین می شود.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه بخش دیگری از این کلاس ها نیز از محل تغییر کاربری فضاهای آموزشی تامین خواهد شد، اضافه کرد: تغییر کاربری ها با نظر کارشناسان فنی این کار صورت می پذیرد و معماری مدارس یادشده را دچار مشکل نخواهد کرد.

رییسی با یادآوری اینکه بخشی از کلاس های مورد نیاز برای استقرار پایه ششم ابتدایی با توسعه فضاهای آموزشی موجود تامین می شود، خاطر نشان کرد بخشی از کلاس های درس نیز از طریق کلاس های خالی مدارس راهنمایی تامین می شود.

وی در توضیح این مطلب افزود: یک سوم کلاس های درس مدارس راهنمایی در سال تحصیلی آینده به دلیل حذف پایه اول راهنمایی خالی خواهد ماند که می تواند جایگزین کلاس های پایه ششم ابتدایی شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه راه کار های مختلفی برای تامین کلاس های درس پایه ششم ابتدایی تدوین و به استان ها اعلام شده است، تصریح کرد نظارت و بازدید از مدارس آغاز شده و کارشناسان فنی از ابتدای سال جاری در این زمینه به فعالیت می پردازند.

رییسی با یادآوری اینکه در سال تحصیلی آینده، افزایش دانش آموز نداریم بلکه جابجایی دانش آموز داریم، ادامه داد: امروز از لحاظ سرانه فضای آموزشی در شرایط مطلوبی بسر می بریم که در طول تاریخ کشور بی سابقه بوده است.

اجتمام ** ۱۷۸۸ **۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۹۵۰۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.