تندگویان: بحران اقتصادی دهه شصتی‌ها یقینا برای دهه هفتادی‌ها بیشتر می‌شود

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: عدم نظارت جامعی که بتواند در توزیع اعتبارات دخالت سریع و مستقیمی داشته باشد و از هدر رفت منابع جلوگیری کند، منجر به شکست در بحث اقتصاد می‌شود؛ به طوری که بحران اقتصادی دهه شصتی‌ها یقینا برای دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها بسیار بیشتر می‌شود.

محمد مهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: منابعی که در حوزه جوانان صرف می‌شود باید به گونه‌ای تجمیع شود که مدیریت آن و مجوز پرداخت و استفاده از منابع تنها از یک نهاد سیاست گذار واحد انجام شود حتی اگر در اختیار چندین نهاد باشد. در نهایت تمام این اعتبارات باید به جامعه هدف اختصاص پیدا کند.

معاون ساماندهی امور جوانان ادامه داد: من نام چنین اراده‌ای برای تجمیع منابع را “اصلاح ساختار بودجه” نمی‌گذارم بلکه تا وقتی که “انقلابی” در ساختار بودجه انجام نشود ما در این بخش دچار گرفتاری خواهیم بود. باید جلوی رانت‌ها، ویژه خواری‌ها و بهره‌برداری از منابع گرفته شود.

وی معتقد است که هر جوان ایرانی باید بداند یک اعتبار مشخص از منابع این کشور دارد که متعلق به او است که اگر خودش توانایی استفاده از آن را ندارد، دولت موطف است در راستای توانمندسازی و آموزش به جوان فعالیت کند تا جوان بتواند از اعتبار اختصاص داده شده به خود بهره‌برداری کند.

تندگویان تصریح کرد: دولت باید در عمل خادم مردم و جوانان باشد. این همان چیزی است که سال‌ها شعار آن را دادیم اما عملی نکردیم. دولت خادم جوانان نیست. دولت دارایی مردم و جوانان را در اختیار دارد؛ در حالی که خادم نباید دارایی مردم را در اختیار داشته باشد و تنها باید بر مدل تخصیص و توزیع عادلانه دارایی‌ها نظارت کند و فرهنگ سازی و آموزش‌های لازم برای بهره‌برداری از منابع را به مردم ارائه دهد.

وی افزود: تا زمانی که دارایی‌ها و منابع و اعتبارات در اختیار بخش دولتی است و مستقیما به جامعه هدف داده نمی‌شود، حتی با اصلاح ساختار بودجه مشکلات اقتصادی جوانان حل نخواهد شد؛ بلکه باید انقلابی در بودجه شکل گیرد و اعتبارات به جامعه هدف تعلق گیرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.