تندیس شهدا،مفاخر و مشاهیرایرانی تا پایان سال جاری در تهران نصب می شود

‘سید مجتبی موسوی’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود:آثار متعددی از دل جشنواره ها،دوسالانه ها و سمپوزیوم هایی که درطی سال با موضوع مجسمه سازی برگزار می شود،به دست می آید که سازمان زیباسازی اقدام به نصب آنها در مناطق مختلف شهر تهران می کند.

وی تعداد این آثار را حدود ۵۰ اثر عنوان کرد و ادامه داد:از ابتدای سال ۹۱ ،۴۵ اثر دائم و چندین برابر این تعداد هم اثر موقت در سطح شهر نصب شده که بخش زیادی از این مجسمه ها سردیس های شهدای دفاع مقدس بود که در بوستان جوانمردان درمعرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

این مقام مسوول در سازمان زیبا سازی شهر تهران یادآور شد:علاوه بر مجسمه های مفهومی و فانتزی،تندیس هایی به سبک فیگوراتیو هم قرار است در سطح شهر نصب شود که بخش عمده آن به مشاهیر و مفاخر ملی و میهنی مربوط می شوند.

به عقیده موسوی،به خاطر اینکه مردم از اقشار مختلف جامعه و با سلایق و دیدگاه های متفاوت از فضای عمومی شهر استفاده می کنند،لازم است آثار هنری فضاهای عمومی از سبک ها و گرایشات مختلف باشد تا نظر همه شهروندان را تامین کند.

مدیر اداره حجم سازمان زیباسازی شهر تهران بر لزوم حمایت از آثار فاخر هنرمندان تاکید کرد و گفت:بیش از هر چیز در هنر مجسمه سازی دنیا به سبک ‘پاپ آرت’ یا هنر مردمی پرداخته می شود و دلیل آن هم هدف قرار دادن سلیقه مخاطبان عام جامعه است.از این رو آثار تولیدی در این قالب بیش از سایر سبک ها چون مفاهیم انتزاعی است.

دبیر سمپوزیوم مجسمه سازی همچنین به برگزاری چهارمین دوره این رویداد اشاره کرد و توضیح داد:این سمپوزیوم ۲۷ شهریورماه در باغ موزه قصر آغاز به کارخواهد کرد.در قالب این رقابت بیش از ۳۵ اثر خلق می شود که در آینده از آنها در فضاهای شهری بهره گرفته خواهد شد.

موسوی توضیح داد:با تایید شورای مدیران و براساس تغییراتی که در کاربری موزه قصرانجام شده، مقرر گردیداین رقابت هنری امسال در این تفرجگاه فرهنگی برگزار شود.

چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران ۲۷ شهریور ماه آغاز و ۱۶ مهرماه پایان می یابد.

فراهنگ**۹۱۷۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۵۹۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.