تندیس شهر یاسپرین در یزد پرده برداری شد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیین پرده برداری از نماد یاسپرین با حضور سفر مجارستان در ایران و تعدادی از مقامات دو کشور در راستای تحقق پیمان خواهر خواندگی بین شهرهای یزد و یاسپرین برگزار شد .

سفیر مجارستان در این مراسم ضمن اظهار خرسندی از تحقق پیمان خواهر خواندگی بین یزد و یاسپرین گفت: یزد یکی از گهواره های فرهنگی ایران باستان محسوب می شود.

ˈجولا په تو ˈ افزود: شهر یزد در تاریخ ایران جایگاه برجسته ای دارد و ساکنان این شهر نه تنها در صنعت و تجارت ،بلکه شخصیت های مهمی را تحویل جامعه ایران داده اند .

وی با اشاره به روابط خوب دو کشور،توسعه فعالیت ها و مبادلات آموزشی فرهنگی یزد و مجارستان را خواستار شد.

شهردار یاسپرین مجارستان هم با اظهار خرسندی از خواهر خواندگی یزد و یاسپرین گفت: تلاش خواهیم کرد بر اساس خواهر خواندگی و شناسایی زمینه های همکاری متقابل ، روابط یزد و یاسپرین را بیش از پیش توسعه بخشیم .

در ادامه شهردار یزد نیز ضمن معرفی ظرفیت های این شهر ،تحقق پیمان خواهر خواندگی یزد و یاسپرین را موجب ارتقای همکاری بین دو شهرداری ذکر کرد .

نماد شهر یاسپرین که در میدان آزادی شهر تاریخی یزد رونمایی شد ،برداشتی از شیپور لهل ،فاتح مشهور مجاری است که از میراث ملی و تاریخی مجارستان و قوم آریایی نژاد یاس به حساب می آید .ک۲

۷۵۳۶/۱۹۶۸

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.