تنظیم شیوه نامه مسکن ویژه به نفع فروشنده!

رییس کمیسیون عمران مجلس درباره معایب و مزایای مسکن ویژه تهران گفت: شیوه نامه مسکن ویژه مهر یک طرفه به نفع فروشنده تنظیم شده و تعهدات فروشنده به خریداردراین طرح مشخص نیست.

علی اکبرآقایی مغانجوقی با بیان اینکه تا این لحظه گزارشی درمورد طرح ویژه مسکن تهران به کمیسیون ارائه نشده است و کمیسیون درجریان این طرح نیست اظهار داشت: شیوه نامه مسکن ویژه تهران که درقالب اطلاعیه ای منتشر شد را به صورت سطحی مطالعه کردم که بر شرایط اعلامی باید بگویم که تعهدات فروشنده مشخص نیست.
نماینده مردم سلماس درمجلس شورای اسلامی افزود:دراین شیوه نامه مشخص نیست که زمین مسکن ویژه درکجا واقع است وچه زمانی تحویل می شود ومجری فقط نحوه و میزان دریافت پول را مشخص کرده است.

مشکل مسکن را نمی توان با رفتارهای تعزیراتی حل کرد
وی همچنین درباره وضع مالیات بر خانه های خالی با بیان اینکه مشکل مسکن را با رفتارهای تعزیراتی نمی توان حل کرد گفت: برای افزایش میزان ساخت و ساز توسط بخش خصوصی باید عوامل تشویقی را فراهم کنیم وسرمایه گذار عقل سلیم دارد و می خواهد از سرمایه گذاری اش سود لازم راببرد.
آقایی با بیان اینکه عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می کند افزود: برای افزایش تولید مسکن اجاره ای باید محرک های تشویقی ایجاد کرد و درآمد مستاجران را بهبود بخشید تا منافع هر دو گروه تامین شود.
رییس کمیسیون عمران مجلس‌ اظهارداشت: تشخیص خانه های خالی سخت است و ممکن است مالکان از شگردهای خاصی برای دور زدن و ندادن مالیات استفاده کنند وبا توجه به درگیر شدن مالکین و مستاجرین و هزینه بالای تشخیص خانه های خالی موافق این طرح نیستم.
نماینده مردم سلماس درمجلس‌ پیشنهاد کرد تا به کسانی که مسکن خود را اجاره می دهند به ازای هر واحد تسهیلاتی اختصاص یابد و مالکینی که مسکن خود را اجاره می دهند از مالیات معاف شوند./


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.