تنها آزمایشگاه فوق تخصصی بیماری های سینه در ایران

آزمایشگاه مرکزی پاتوبیولوژی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران تنها آزمایشگاه فوق تخصصی بیماری های سینه در ایران است.

پریا حسین پور، مسئول فنی آزمایشگاه پاتوبیولوژی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: آزمایشگاه مرکزی پاتوبیولوژی تنها واحد آزمایشگاهی است که غالبا بر روی نمونه های بافت سینه فعالیت می کند که به موجب این امر پاتوبیولوژی این مرکز به بخش فوق تخصصی در زمینه این آزمایش های سینه تبدیل شده است.

حسین پور خاطر نشان کرد: آزمایشگاه مرکزی پاتوبیولوژی جهاد دانشگاهی با دارا بودن جدیدترین سیستم های آزمایشگاهی در بخش های پاتوبیولوژی، سیتولوژی، ایمونوهیستو شیمی شناسی و پرسنل متخصص و مجرب در زمره ی برترین واحدهای آزمایشگاهی ایران است.

 وی اظهار کرد: امکانات و تجهیزات این آزمایشگاه مطابق با استانداردهای روز و جدید می باشد و تجهیزات این آزمایشگاه تماما اتوماتیک و از برترین مدل های موجود در جهان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این آزمایشگاه با رعایت آیتم های استاندارد سازی که از طرف وزارتخانه معرفی شد افزود: این مرکز در تلاش این است که لوح کیفیت را از اداره امور آزمایشگاه ها دریافت کند.

حسین پور تصریح کرد: دستگاه فروز سکشن این امکان را برای پزشکان فراهم می کند تا با پاسخگویی سریع پاتوبیولوژی در هنگام جراحی به پزشک متخصص در خصوص تصمیم گیری برای گسترش وسیع تر منطقه عمل و پایان عمل یاری رساند.

به گونه ای که استفاده از این دستگاه می تواند نیاز به عمل مجدد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

حسین پور عملکرد پاتولوژی را این گونه بیان کرد: همکاری با بخش جراحی مرکز خدمات تخصصی بیماری های پستان جهاد دانشگاهی باعث شده تا بیش تر نمونه های مورد آزمایش در بخش پاتولوژی مربوط به این بیماری باشد از این رو می توان گفت: این آزمایشگاه تنها واحد آزمایشگاهی است که به شکل فوق تخصصی بر روی نمونه های بافت پستان فعالیت می کند.

وی در پایان با اشاره به فعالیت های بخش سیتولوژی اظهار کرد: در بخش سیتولوژی از دو روش برای پاپ اسمیر استفاده می شود که بر حسب صلاح پزشک معالج می توان به یکی از دو روش پاپ اسمیر مایع و یا روش قدیمی اسمیر استفاده شود./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.