تنها راه پایان نزاع بین ملت‌ها و عاری شدن جهان از سلاحهای کشتار جمعی، پناه بردن به قرآن است

معاون اول رییس جمهور در ششمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی:

رحیمی گفت:امیدواریم مسمانان جهان، با توجه بیش از پیش به قرآن، بتوانند از فرامین انسان ساز آن استفاده نموده و زمینه را برای ظهور عصاره خلقت، امام عصر (عج) فراهم نمایند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهور ظهر امروز(پنجشنبه) در ششمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی که در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد، با تبریک حلول ماه شعبان المعظم اظهار داشت: قرآن می تواند راهنمای بشریت به سوی صلح و آرامش باشد و آرزوهای ملل جهان به ویژه انقلابیون و آزادیخواهان عالم در سایه قرآن محقق می شود.

معاون اول رییس جمهور قرآن را کتاب هدایت انسانها و شفای مؤمنین خواند و اظهار داشت: حفظ و تلاوت، نگاه کردن و گوش دادن به آیات نورانی خداوند موجب آرامش دل انسان می شود و آدمی را از هرگونه اضطراب، شک، دودلی و افسوس به دور نگه می دارد.

رحیمی ادامه داد: اما تنها تلاوت ظاهری قرآن مورد توجه و عنایت ذات احدیت و رسول مکرمش نیست و به مسلمان سفارش شده است که در آیات آن تدبر کنند و راه رستگاری را برگزینند و برگزاری مسابقات قرآن و همایش های قرآنی باید مقدمه ای باشد برای تدبر و تأمل بیشتر در قرآن و بکار بردن آن در زندگی فردی و اجتماعی.

وی با بیان اینکه پیامبر اعظم (ص) خیر و سعادت بشری را در سایه تمسک به قرآن می داند گفت: پیامبر اسلام (ص) قرآن را راهنمایی برای بشر معرفی می کند که انسان را به بهترین راه دلالت می کند، ظاهرش پندآموز است و باطنش علم شگفت انگیز، عجایب احکامش با گذشت زمان پایان نیابد؛ و غرایب اسرارش در اثر کثرت تلاوت کهنگی نپذیرد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: رسول اکرم (ص) قرآن را ریسمان استوار خدا و راه راست دانسته و فرموده است:« هرکس طبق فرامین آن لب به سخن گشاید، راستگو و هرکس بنا بر احکام آن حکم کند، دادگستر باشد؛ و هرکس دستورات آن را به کار بندد رستگاری یابد.»

رحیمی همچنین به یکی از خطبه های نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: امیر مومنان علی (ع) در باره قرآن در این خطبه فرموده است: «قرآن نوری است که خاموشی ندارد، چراغی است که درخشندگی آن زوال نمی‌پذیرد، راهی است که رونده آن گمراه نگردد. شعله‌ایست که نور آن تاریک نشود، بنایی است که ستون‌های آن خراب نمی‌شود. شفا دهنده‌ایست که بیماریهای وحشتناک را بزداید. قرآن چشمه‌ دانش، دریای علوم، سرچشمه عدالت و نهر جاری عدل است. خدا قرآن را فرونشاننده عطش علمی دانشمندان، باران بهاری برای قلب فقیهان و راه گسترده و وسیع برای صالحان قرار داده است.»

وی در ادامه با تاکید بر اینکه قرآن همواره در برابر هجوم اندیشه های باطل سدمحکمی بوده است، تصریح کرد: سردمداران ظلم و جور هیچ وقت نتوانسته و نخواهند توانست با وجود کلام الهی در میان مردمانشان آسوده حکومت کنند.

معاون اول رییس جمهور افزود: بزرگترین دلیل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و استواری و تداوم این نظام الهی نیز سرلوحه قرار دادن قرآن در رأس تمامی امور است و تا کتاب خدا بر کشور ما حکومت می نماید، هیچ تهدیدی نمی تواند به مملکت عزیزمان آسیبی برساند و امروز نیز اقتدار جمهوری اسلامی در عالم به برکت قرآن کریم است.

رحیمی با اشاره به رنج و مرارت هایی که پیامبر(ص) برای تبلیغ اسلام متحمل شد، خاطرنشان کرد: مشرکان برای جلوگیری از نفوذ کلام الهی از هیچ آزار و اذیتی بر او و یارانش دریغ نکردند اما به اراده پروردگار، اسلام پایه گذاری شد و قرآن بعد از حیات پربرکت رسول الله هم چنان جاویدان مانده و در طول تاریخ راه رسیدن به کمال را به جویندگان حقیقت نشان داده و خواهد داد.

وی همچنین از زحمات مسؤولین و برگزارکنندگان همایش، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه کسانی که سهمی در برگزاری با شکوه مسابقات داشتند، تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به قرآن کریم توفیق بزرگی است که نصیب این عزیزان گردیده است و ایشان قطعاً نزد صاحب قرآن، مأجور خواهند بود.

در این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهور از کتاب مجموعه مقالات ششمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی رونمایی و از صاحبان مقاله ها و پژوهش های برتر تقدیر شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.