تنها راه کنترل قیمت در بازار مسکن

۰۸ام بهمن ،

کد خبر: ۵۹۷۲ تاریخ انتشار یافتن: یکشنبه ۸ بهمن۷:۳۱ عصر ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

عضو کمیسیون عمران گفت: دریافت مالیات از واحدهای مسکونی خالی از سکنه و لوکس در کنترل و به ثبات رساندن بازار مسکن موثر است.

به گزارش نوساز، سید بهلول حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه طرح مالیات بر خانه های خالی در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، گفت: این طرح باید در صحن علنی مجلس تصویب و قابلیت اجرایی پیدا کند.
وی ادامه داد: وجود خانه های خالی از سکنه در افزایش قیمت مسکن موثر است.
حسینی با اشاره به اینکه تولید و عرضه مسکن در کشور به اندازه کافی وجود دارد، افزود: احتکار واحدهای مسکونی توسط دلالان سبب شده با عرضه بسیار مسکن، همچنان با افزایش قیمت مواجه شویم.
عضو کمیسیون عمران در ادامه تصریح کرد: نباید هیچ واحد مسکونی از سکنه باشد و تنها راه حل این موضوع دریافت مالیات از خانه های خالی است.
حسینی در ادامه اظهار داشت: نرخ دریافت مالیات از واحدهای خالی و لوکس هنوز به تأیید نهایی نرسیده است.
براساس این گزارش، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی نیز در این ارتباط بر دریافت مالیات از خانه های خالی تأکید بسیار کرده و تنها راه حل کنترل بازار مسکن را دریافت مالیات از واحدهای مسکونی احتکار شده می داند.
این درحالی است که حامد قادرمرزی یکی از اعضای کمیسیون عمران شنسایی واحدهای خالی از سکنه را مشکل می داند و معتقد است که بسیاری از مالکان این واحدها با دور زدن این قانون از پرداخت مالیات معاف می شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران


برچسب هابرچسب ها: بازار مسکن ، قیمت مسکن ، مسکن ، پیش بینی قیمت ، رکود مسکن ، تورم



آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.