تنها ۱۱.۴ درصد تونسی‌ها در انتخابات شرکت کردند

هیأت عالی مستقل انتخابات تونس، میزان مشارکت مردم در دور دوم انتخابات پارلمانی در این کشور را ۱۱.۴ درصد اعلام کرد و این میزان مشارکت به گفته کارشناسان بیانگر اعتراضات عمومی و نقش احزاب در تحریم این انتخابات است.

تنها ۱۱.۴ درصد تونسی‌ها در انتخابات شرکت کردند

به گزارش ممتاز نیوز، دور دوم انتخابات زودهنگام پارلمانی تونس صبح روز یکشنبه در فضایی بی رمق و در سایه تحریم احزاب و جریان‌های سیاسی مخالف در سراسر این کشور آغاز شد.

مراکز رای گیری در تونس در ۱۳۱ حوزه انتخابیه ساعت ۸ به وقت محلی گشوده شد و تا ساعت ۱۸ اقدام به اخذ آرای شرکت کنندگان در این دور از انتخابات کردند.

بر اساس آمارهای رسمی، ۲۶۲ نامزد در دور دوم انتخابات پارلمانی تونس با هم رقابت می کنند که ۳۴ نفر آنها زن هستند.

احزاب و گروه های سیاسی تونس با اشاره به کم رمق بودن دور دوم انتخابات که دیروز برگزار شد، آن را نشانه پشت کردن مردم به برنامه های سیاسی «قیس سعید» رییس جمهوری دانسته و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری شدند.

«احمد نجیب الشابی» رئیس جبهه نجات ملی تونس با تاکید بر اینکه حدود ۹۰ درصد مردم، مسیر مورد نظر «قیس سعید» را تحریم کرده اند، گفت : ما به صحت همین آمار نیز شک داریم.

در همین حال، «سمیرا الشواشی» نایب رئیس پارلمان منحل شده تونس نیز گفت: امروز مردم تونس حکم نهایی خود را درباره مسیر سیاسی مورد نظر قیس سعید صادر و حکم بدوی خود در دور اول انتخابات را تایید کردند که مطابق آن، پارلمان ۲۰۱۹ (برغم انحلال توسط قیس سعید)، همچنان مشروعیت خود را دارد و ماموریتش را جز به پارلمانی منتخب در یک انتخابات دموکراتیک و شفاف، واگذار نخواهد کرد.

«عبداللطیف المکی» رئیس حزب کار تونس نیز بر لزوم تسریع در نجات تونس از بحران مالی کشنده کنونی ناشی از عملکرد قیس سعید و لزوم فراتر ایستادن از وابستگی‌های سیاسی و حزبی و اندیشیدن به راه حل برای بیرون بردن تونس از وضعیت دشوار کنونی تاکید کرد.

دور نخست این انتخابات ۱۷ دسامبر (۲۶ آذرماه) با میزان مشارکت ۱۱.۲۲ درصد برگزار شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.