تنیس بازان ناشنوا در لیگ یک شرکت می کنند/ورزشکاران پیوند اعضا آماده مسابقات جهانی می شوند

۲۷ آبان ،

رییس انجمن تنیس روی میز ناشنوایان از ارائه برنامه های تیم ملی به فدراسیون ناشنوایان خبر داد و اظهار داشت: پس از ماه محرم الحرام تنیس بازان فعالیت خود را بصورت جدی آغاز می کنند.

حجازیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: علیمرادی سرپرست فدراسیون طی جلسه ای خواهان ارائه برنامه های تیم ملی تنیس روی میز ناشنوایان برای حضور پر قدرت در مسابقات المپیک ۲۰۲۲ شد و بنابر این به عنوان رییس انجمن تنیس روی میز و با مشورت سایر مسولان فعال دراین انجمنی برنامه های تیم ملی را با دقت طراحی و تنظیم و به فدراسیون ناشنوایان ارسال کردیم.

وی ادامه داد: مسئولان انجمن تنیس روی میز پس از دهه اول محرم در ۱۶ آذر ماه مسابقه ای را بین ۱۶ ورزشکار تنیس باز که در مسابقات قهرمان کشوری سال قبل در زنجان شرکت کرده بودند برگزار می کند تا از میان اشخاص ۱۰ تنیس باز حرفه ای و برتر را انتخاب و به اردوی تیم ملی دعوت می کنیم.

حجازیان افزود: انجمن تنیس روی میز ناشنوایان قصد دارد جهت تشکیل تیم ملی قدرتمند فرصت یکسانی را در اختیار همه ی علاقمندان به این رشته برای حضور در اردوی تیم ملی قرار دهد از اینرو از جوانان تنیس باز که ۸ نفر می باشند طبق قرار مقرر ۲ ورزشکار حرفه ای نیز انتخاب به اردوی ملی دعوت خواهند شد.

رییس انجمن ادامه داد:پس از مساباقت انتخابی و گزینش تنیس بازان حرفه ای،‌ اولین اردوی تیم ملی بصورت رسمی وجدی از ۱۸ آذرماه و به مدت یک هفته در کمپ فدراسیون ناشنوایان برپا می گردد.

حجازیان تصریح کرد: تیم ملی تنیس روی میز در پایان سال جاری ۳ اردودر ماه های دی- بهمن و اسفند برپا می کنند وسپس ملی پوشان ادامه اردوهای خود را در سال ۹۲ در ۴ نوبت پیگری می کنند

رییس انجمن ادامه داد: اردوهای تیم ملی درابتدا با حضور ۱۲ ورزشکار برپا می گردد و سپس در اردوهای پایانی از تعداد نفرات اولیه کاسته و درنهایت تیم ملی تنیس روی میز ناشنوایان با ۴ ملی پوش به مسابقات المپیک ۲۰۲۲ اعزام می گردد.

وی افزود: ملی پوشان در هر ماه فقط یک هفته در اردو تمرین می دهند و در سایرروزها طبق برنامه ی مشخص انجمن در استان های خود و زیر نظر مربیان مجرب تمرینات خود را پیگری می کنند البته مسئولان انجمن برای ایجاد هماهنگی در وقت هایی که ورزشکاران بصورت مجزا و مستقل در استان های خود فعال می باشند تمام تلاش خود را بکار می گیرند.

حجازیان افزود: ادغام فدراسیون ناشنوایان با پیوند اعضا و بیماران خاص در وقت مدیریت فاطمی نسب انجام شده است اما در وقت وی انجمن ها و حوزه ها بصورت مجزا و مستقل فعالیت خود را انجام می دادند و فقط در قالب یک اسم ادغام شده بود اما با حضور علیمرادی سرپرست تازه از این پس ورزشکاران پیوند اعضا و بیماران خاص نیز در حوزه برنامه های انجمن ناشنوایان قرار دارند و مسئولان انجمن ناشنوایان موظف به تنظیم برنامه تیم ملی پیوند اعضا برای حضور در مسابقات جهانی می باشند.

رئیس انجمن تصریح کرد: تنیس بازان حوزه پیوند اعضا در سال ۹۲ مسابقات جهانی را پیش رو دارند و با توجه به اینکه مسابقات داخلی آنها در ۳ رده متفاوت برگزار می گردد بنابراین در بخش پیوند اعضا ۱۰ ورزشکار فعال را دعوت و در نهایتی ۶ نفر انتخاب و به اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی شرکت می دهیم.

حجازیان ادامه داد: اردوهای تیم ملی پیوند اعضا با ۶ تنیس باز پیوند اعضا برگزار و ۳ نفر به مسابقات جهانی که تاکنون مکان و وقت دقیق آن اعلام نشده است اعزام می شوند البته در این بخش به سبب محرومیت هایی که وجود دارد تنیس بازان بانو فعال نمی باشند و فقط مردان تنیس باز پیوند اعضا راهی مسابقات جهانی می شوند.

حجازیان افزود: مسئولان انجمن ناشنوایان در برنامه ارائه شده علاوه بر برگزاری مسابقات انتخابی از سرپرست فدراسیون ناشنوایان خواهان برگزاری مسابقات تدارکاتی برون مرزی پیش از آغاز بازی های المپیک شدند خوشبختانه مسئولان فدراسیون با این برنامه موافقت کردند و قرار است این اتفاق رخ دهد.

وی ادامه داد: علاوه بر برنامه های فوق تقاضای حضور تنیس بازان ناشنوا را مسابقات لیگ دسته یم و دوم از فدراسیون کرده ایم و با رضایت علیمرادی و ایجاد شرایط تنیس بازان ناشنوا با شنواها در مسابقات لیگ شرکت و به رقابت می پردازند.

رئیس انجمن خاطرنشان کرد: ورزشکاران تنیس باز ناشنوا به سبب مشکلاتی که با آن مواجه بودند.

تمرینات و مسابقات بسیاری را انجام نداده اند و تا حدود فراوانی از شرایط مسابقات دور می باشند ضمن اینکه سطح فنی آنها مشخص نمی باشد از اینرو شرکت حضور در مسابقات لیگ یک و دو برای ارتقای سطح فنی و افزایش اعتماد به نفس و آمادگی جسمانی آنها نقش مهم و بسزایی دارد.

رئیس انجمن خاطرنشان کرد: ورزشکاران ناشنوا قابلیت و شایسته موفقیت در مسابقات برون مرزی و درخشش در این رقابت ها را دارا می باشند و با برنامه ریزی های دقیق و منطقی و بلند مدت می توان زمینه موفقیت و درخشش آنها را فراهم کرد.

وی ادامه داد: ورزشکاران ناشنوا فعال در ایران با سایر ورزشکاران فعال در تیم های مختلف جهان از جهات مختلف بسیار متفاوت می باشد و متأسفانه ورزشکاران ناشنوا علاوه بر مشکلات شخصی با فقدان امکانات لازم برای پیشرفت و رشد مواجه می باشند.

حجازیان ادامه داد: ورزشکاران ناشنوا برای حضور در اردوهای تیم ملی با مشکلات عدیده ای مواجه می باشند و در صورت امکان و احتمال اینکه شغل ثابت خود را از دست دهند بسیار است چه بسا این اتفاق در سال های قبل برای ورزشکاران ناشنوا رخ داده است.

رئیس انجمن خاطرنشان کرد: مشکلات مالی و شخصی ورزشکاران فعال در حوزه ناشنوایان سبب شده است تا فاصله فنی ورزشکاران ایرانی با سایر فعالان این حوزه در تیم های جهان افزایش یافت.

رئیس انجمن خاطرنشان کرد: تیم ملی تنیس روی میز ناشنوایان ایران هم اکنون در رده ۱۰جهان قرار دارد و در مسابقات المپیک تمام تلاشمان را به کار می گیریم تا با ۳ پله صعود به مکان ۷ صعود کنیم اما قول کسب مدال و مقام نمی دهیم./با


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.