تهاتر گاز وکالا با ترکمنستان

۲۶م دیماه ،

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی از واردات گاز از ترکمستان خبرداد و گفت: طی مذاکرات انجام شده با کشور ترکمنستان مقررشد به ازای واردات گاز از این کشور، ایران کالا به ترکمنستان صادر کند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، عبدالرضا عزیزی افزود: طی توافق صورت گرفته صادرکنندگان می توانند هزینه کالای صادراتی خودرا از شرکت ملی گاز ایران دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه از زمان سفرمقام معظم رهبری تاکنون ۱۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای تامین زیرساخت ها در اختیار استان قرار داده شده است، اضافه کرد: علاوه بر آن از محل سفر مقام معظم رهبری، هیات دولت ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های بنگاه ههای زودبازده و کوچک مصوب کرده که بانک ها نیز این تسهیلات را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در همایش فرصت های سرمایه گذاری استان خراسان شمالی گفت: همچنین از محل سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان خراسان شمالی ساخت دو مجتمع کشت و صنعت در شیروان و مانه و سملقان مصوب شده که یک هزار هکتار زمین برای این دو واحد صنعتی پیش بینی شده است.

استاندار خراسان شمالی: از سرمایه گذاران واقعی بخش خصوصی حمایت می کنیم

استاندار خراسان شمالی نیز در این همایش فرصت های سرمایه گذاری استان خراسان شمالی در جمع ۲۰۰ سرمایه گذار بخش خصوصی اظهار داشت: استان خراسان شمالی پتانسیل ها و توانمندیهای خوبی در بخش کشاورزی، گردشگری و صنعتی برای سرمایه گذاری دارد.

محمود احمدی بیغش افزود: با حمایت دولت دهم طرح راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان در دستور کار قرار گرفته و فاز اول این طرح به مسافت ۲۷۰ کیلومتر از بجنورد به مشهدالرضا در دست اجرا قرار گرفته است.

استاندار خراسان شمالی افزود: این طرح مهم زیرساختی استان خراسان شمالی در کمتر از سه سال آینده به بهره برداری می رسد و استان خراسان شمالی با کمترین زمان به بازار ۲۰ میلیون نفری مشهد دست خواهد یافت.

بیغش اضافه کرد: اجرایی شدن طرح چهار خطه بجنورد- جنگل گلستان در دولت دهم و قرارگیری این طرح در زمره طرح مهر ماندگار که تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد از دیگر زیرساخت های مهم برای سرمایه گذاری است.

وی افزود: با سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مصوبات هیات دولت در راستای این سفر که تصویب اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریالی در قالب تسهیلات بانکی از مهمترین بخش مالی این مصوبه است، با تسهیل شرایط در اختیار سرمایه گذاران واقعی برای اجرای طرح ها و پروژه های زیرساختی قرار خواهد گرفت.

در همایش فرصت های سرمایه گذاری استان خراسان شمالی که با شرکت ۲۰۰ سرمایه گذار بومی و غیر بومی در سالن کنفرانس شماره یک نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد،

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان شمالی : اجرای ۳۸پروژه صنعتی با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد ریالی

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: از محل طرح آمایش صنعت و معدن ۳۸ پروژه صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی با اعتبار دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال پیش بینی دو هزار و ۲۵۰ نفر در دست ساخت قرار دارد که هشت پروزه صنعتی مرتبط با آمایش صنعت و معدن با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال و اشتغال ۴۵۰ نفر به بهره برداری رسیده است.

محمدرضا باقری افزود: تاکنون ۳۶۵ طرح صنعتی برای استقرار در شهرکها و نواحی صنعتی استان از شرکت شهرکهای صنعتی درخواست زمین داشتند که ۱۶۴ هکتار زمین صنعتی برای اجرای طرح های صنعتی به این متقاضیان واگذار شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۳۳ واحد صنعتی با اعتبار یک هزار و ۱۶ میلیارد ریال در شهرکها و نواحی صنعتی استان مستقرند که برای دو هزار و ۷۰۵ نفر نیز ایجاد اشتغال شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۸ واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان در دست اجراست که پیش بینی می گردد ۳۷ طرح صنعتی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و ۱۵۰ نفری تا پایان دولت دهم در استان به بهره برداری برسد.

وی گفت: در حال حاضر ۳۵۰ هکتار اراضی صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان آماده واگذاری به سرمایه گذاران است و پیش بینی می گردد حجم این اراضی در سا ل آینده به دو برابر برسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.