تهددید امنیت اجتماعی از سوی مجرمان رایانه‌ای

شفیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: مجرمان در فضای مجازی امنیت مردم را تهدید می‌کنند، نیروی انتظامی و قوه قضاییه، خواب آرام را از این مجرمان بگیرند.

مسعود شفیعی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جرایم رایانه ای و فضای مجازی اظهار داشت: مجرمان رایانه‌ای امنیت مردم را به خطر انداخته‌اند و باید برای جلوگیری از این جرایم راهکارهای جدی در نظر گرفت.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: هر روز در گوشه و کنار کشور با پرونده های جدیدی از جرایم اینترنتی و مجازی مواجه می شویم و این در حالی است که عده‌ای از مردم جامعه بر اثر این جرایم مال و آبروی خود را از دست می‌دهند.

شفیعی با اشاره به برخی مجازات‌های پیش بینی شده در این زمینه افزود: قانون، مجازات‌های مختلفی را برای جرایم اینترنتی در نظر گرفته است که شامل جزای نقدی، حبس و حتی اعدام است.

وی ادامه داد: افرادی که تصاویر و فیلم‌های خصوصی دیگران را در فضای مجازی منتشر و موجب هتک هیثیت آنها شوند، حبس تا شش ماه  و  پرداخت جزای نقدی در نظر گرفته، ضمن این که براساس قانون در موارد اخاذی و کلاهبرداری مالی نیز شامل مجازات حبس تا ۵سال، جزای نقدی و جبران خسارات ناشی از این بزه، تعیین شده است.

این وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: مجرمان در فضای مجازی امنیت مردم را تهدید می‌کنند،  نیروی انتظامی و  قوه قضاییه، خواب آرام را از این مجرمان بگیرند.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.