تهدیدات اسراییل علیه ایران، صرفا جنبه شعاری و ایجاد جنگ روانی دارد

استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره گفت: تهدیدات رژیم صهیونیستی درباره حمله به ایران تنها در چارچوب جنگ روانی است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری العالم، “بدر الشافعی”  اظهار داشت: مطرح کردن حمله به ایران از سوی رژیم صهیونیستی صرفا جنبه شعاری دارد زیرا کابینه امنیتی این رژیم موضوع جنگ با ایران را از یک سال پیش تاکنون مورد بررسی قرار نداده است.
 
وی افزود: اعتراض های شدیدی در درون ارتش و سرویس های اطلاعاتی و صهیونیست های ساکن سرزمین های اشغالی درباره بی فایده بودن حمله به ایران و نتایج منفی چنین حمله ای برای این رژیم وجود دارد.
 
درهمین حال شامگاه یکشنبه صدها اسراییلی در تل آویو در مخالفت با هرگونه جنگ با ایران به دلیل عواقب وخیم ناشی از پاسخ نظامی تهران، تظاهرات کردند.
 
استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره گفت: عدم بررسی تهدیدات مزبور در کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی، رخ ندادن تحولات جدید در برنامه هسته ایران که بخواهد رژیم صهیونیستی را به اتخاذ تصمیم جنگ وا دارد و اوضاع متشنج مرزهای فلسطین اشغالی با سوریه و لبنان به خاطر احتمال حمله سوریه به رژیم صهیونیستی در صورت ادامه فشارهای آمریکا و متحدانش برای براندازی نظام سیاسی سوریه، دلایلی هستند که بیانگر تبلیغی بودن هیاهوی حمله به ایران و جدی نبودن چنین تهدیداتی است.
 
شافعی درباره تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای افزایش اختیارات نتانیاهو نیز خاطرنشان کرد: معلوم نیست که این اختیارات در زمینه امور داخلی است یا خارجی و آیا حالت فوق العاده ای وجود دارد که مانع گردهمایی کابینه امنیتی می شود و از سوی دیگر ارتباط این تصمیم با حمله احتمالی به ایران قطعی نیست.
 
وی شرایط داخلی رژیم صهیونیستی را نیز برای حمله به ایران نامناسب دانست و گفت: رژیم صهیونیستی با اختلافات داخلی و بحران های اجتماعی مواجه است و برخی خبرها از آغاز مهاجرت معکوس و خودداری یهودیان مناطق دیگر دنیا از آمدن به فلسطین اشغالی حکایت دارد.
 
استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره تاکید کرد که مشکلات داخلی و شرایط منطقه ای و بین المللی بویژه با توجه به اعلام مخالفت واشنگتن با حمله به ایران قبل از انتخابات ریاست جمهوری، بیانگر این است که تهدیدات رژیم صهیونیستی ضد ایران در چارچوب جنگ روانی قرار دارد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.