تهدیدخبرنگاران ازسوی آمریکاواسراییل

جام جم آنلاین: معاون برون‌مرزی صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پرس‌تی‌وی پرچمدار جنبش ۹۹ درصدی است گفت:‌ خبرنگاران مستقیما از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا تهدید به مرگ می‌شوند که این امر نشاندهنده اهمیت سوریه و تفاوت این جنگ با جنگ‌های قبلی دارد.

محمد سرافراز معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری به بررسی ریشه‌های خصومت نظام سلطه با رسانه‌های مستقل پرداخت.

معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال اول مجری برنامه که از وی در خصوص شهادت خبرنگار پرس‌تی‌وی پرسید گفت:‌برای دفتر مشترک پر‌س‌تی‌وی و العالم در دمشق و خبرنگاران این دفتر در روزها‌و ماه‌های گذشته پیام‌های تهدید‌آمیزی از سوی نظام سلطه فرستاده می‌شد و آنها را به قتل و ترور تهدید می‌کردند.

سرافراز با اشاره به اینکه خبرنگاران، تصویربرداران در صحنه نبرد مصون هستند و نباید آنها را به عمد کشت افزود: در حادثه جنگ سوریه به صورت مکرر خبرنگار و مسئول دفتر پرس‌تی‌وی و العالم مورد تهدید قرار می‌گرفتند.

وی با اشاره به سابقه خدمت مسئول دفتر پرس‌تی‌وی و العالم در طول سالهای گذشته اظهار داشت:  وی در جریان جنگ ۳۳ روزه اسرائیل علیه لبنان در مناطق بمباران جنگ مشغول اطلاع‌رسانی بود.

معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: حسین مرتضوی به عنوان مسئول دفتر العالم و پرس‌تی‌وی ایفای نقش می‌کرد به طوری که به طور مرتب مورد تهدید قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه مدیرمسئول پرس‌تی‌وی و العالم و مایا ناصر خبرنگاری مسئول و باانگیزه و وظیفه‌شناس بود در خصوص سابقه خدمت مایا ناصر گفت: مایا ناصر خبرنگار پرس‌تی‌وی و مسلط به زبان انگلیسی بود که در صحنه‌های جنگ سوریه کار پرخطر اطلاع رسانی را انجام می‌داد و در نهایت در این راه به شهادت رسید.

سرافراز با اشاره به اینکه خبرنگاران مستقیما از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا تهدید به مرگ می شوند افزود: این امر نشاندهنده اهمیت سوریه و تفاوت این جنگ با جنگ‌های قبلی دارد.

معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه دشمن اطلاع رسانی را مورد هدف قرار داده است اظهار داشت: دشمن خبرنگاران و مسئولان اطلاع‌رسانی را تهدید به مرگ و یا ترور می‌کنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه ریشه این خصومت‌ها چیست و چرا آنها به صورت هدفمند دست به اینگونه اقدامات می‌زنند گفت: طی دو سال گذشته شاهد فشار سنگینی بر روی خبرنگاران پرس‌تی‌وی و العالم بودیم.

سرافراز در ادامه افزود: یکی از تفاوت‌های عمده شرایط فعلی با گذشته در حوزه آرایش رسانه‌ای دنیا است.

معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه صحنه جنگ آرایش رسانه‌ای آمریکا در جنگ علیه عراق و افغانستان به این شکل بود که CNN با شعار جنگ علیه ترور حضور داشت.

وی با بیان اینکه CNN از جنگ علیه افغانستان و عراق حمایت می‌کرد و در نبرد حضور داشت خاطرنشان ساخت: آنها برای اینکه این جنگ نامقدس را موجه جلوه کنند در ظاهر از طرف مقابل حمایت می‌کردند این در حالی بود که رسانه پشت سر آنها الجزیره بود.

سرافراز با اشاره به اینکه آمریکا در  جنگ افغانستان و عراق از دو قطب رسانه‌ای که از نظر ما باطل بود حمایت می‌کرد گفت:‌ آمریکا در جنگ به گونه‌ای آرایش رسانه‌ای کرده بود که هر دو طرف یعنی صدام و طالبان هر دو در دست خودش بودند.

معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در ابتدا ما در حوزه رسانه دارای نقش ضعیفی بودیم اما خوشبختانه به تدریج این نقش قویتر و پررنگ شد افزود: در جنگ عراق شبکه العالم بوجود آمد و به سرعت مخاطبین فراوانی پیدا کرد. 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.