تهدید بمب‌گذاری القاعده دو دانشگاه آمریکا را تخلیه کرد

rt-9.jpg

دانشجویان دو دانشگاه در آمریکا پس از دریافت تهدید به بمب‌گذاری از سوی القاعده، مجبور به تخلیه داشگاه‌های خود شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، در یکی از موارد، “رواندا ولدون” مدیر ارتباطات دانشگاه آستین تگزاس در ساعت ۸:۳۰ صبح جمعه به وقت آمریکا یک تماس تلفنی را از یک مرد با لهجه خاورمیانه‌ای دریافت کرد مبنی بر اینکه چندین بمب در محوطه دانشگاه کار گذاشته شده و ظرف ۹۰ دقیقه منفجر می‌شود. این مرد خود را از اعضای القاعده معرفی کرد.

در پی دریافت این تهدید مدیر ارتباطات دانشگاه آستین ـ تگزاس از ۵۰ هزار دانشجو و عضو هیات علمی این دانشگاه خواست تا هر چه سریعتر از محوطه دور شوند.

یکی از خبرنگاران روزنامه محلی تگزاس گزارش داد پس از تخلیه محوطه دانشگاهی و در حالی که همگان در انتظار انفجاری مهیب بودند، هیچ حادثه‌ای رخ نداد و این تنها یک تهدید بود!

پلیس نیز پس از مدتی از زمان مشخص شده برای انفجار، تمامی محوطه را به صورت کاملا دقیق مورد بررسی قرار داد اما هیچ وسیله انفجاری پیدا نکرد. علاوه بر این کلاس‌های درس برای بررسی بهتر لغو شدند.

رئیس دانشگاه نیز پس از انجام بررسی‌ها، اعلام کرد که محوطه دانشگاه‌ و کلاس‌های درس ایمن هستند و دانشجویان و استادان می‌توانند بازگردند.

در مورد دیگر در دانشگاه داکوتای شمالی تماسی تلفنی از شخصی ناشناس درخصوص وجود یک بمب در محوطه دانشگاه باعث شد تا ۱۴ هزار دانشجوی این دانشگاه مجبور به ترک محل تحصیل خود شوند.

با بررسی‌های صورت گرفته این مورد نیز تنها یک تهدید بوده و دانشجویان به دانشگاه خود بازگشتند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.