تهدید غیرمستقیم مرسی توسط ارتش مصر

ارتش مصر در تهدیدی غیر مستقیم علیه رئیس جمهور این کشور، اعلام کرد در صورتی که مردم از ما بخواهند که برای به خطر نیفتادن دولت مدنی در کشور وارد عمل شویم کوتاهی نمی کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المحیط ؛ یک منبع وابسته به شورای عالی نیروهای مسلح مصر در این باره گفت: « این شورا از تلاش برای حفاظت از دولت مدنی در کشور فروگذار نمی کند و حتی پس از آنکه قدرت را به طور کلی واگذار کرده است در صیانت از قانون اساسی کوتاه نخواهد آمد».

این منبع در گفتگو با روزنامه الوطن مصر نیز افزود :‌« اگر یک گروه خاص تلاش کند سیاست و اندیشه خود را بر جامعه تحمیل کند و از این طریق دولت مدنی در کشور را به مخاطره بیندازد در این صورت به درخواست مردم برای مداخله پاسخ مثبت می دهیم».

طنطاوی رئیس شورای عالی نیروهای مسلح مصر بارها و بارها و حتی قبل از مشخص شدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری در این باره هشدار داده بود و هشدارهایش نیز با استقبال دیگر اعضای شورای نظامی مواجه شد در نتیجه نیروهای مسلح اجازه نمی دهند هویت و ساختار سیاسی کشور عوض شود.

بر اساس این گزارش، « شورای عالی نظامی نمی خواهد قیم مردم باشد در نتیجه در صورتی در برخی امور دخالت می کند که مردم بخواهند».


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.