تهدید کویر در خراسان جنوبی به فرصت تبدیل می گردد

۲۹ آبان ،
ممتاز نیوز : معاون گردشگری کشور گفت: با توسعه گردشگری در مناطق کویری استان خراسان جنوبی، تهدید کم آبی و کویر را به فرصت تبدیل خواهیم کرد.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ منوچهر جهانیان گفت: وجود مناطق کویری بکر و متعدد در استان خراسان جنوبی یکی از شاخص ترین جاذبه های طبیعی این استان به شمار می آید که بازدید از این مناطق و آشنایی با زوایای مختلف آن جهت نیازسنجی، تعریف تور و در نهایت توسعه گردشگری در برنامه تور آشناسازی گفته شده قرار گرفت.

جهانیان با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی را می توان به عنوان قطب کویرنوردی کشور معرفی کرد، تصریح کرد: این استان، سه پایگاه اینترنتی کویری متنوع با عناوین «سه قلعه» همراه با ظرفیت گردشگری نجوم، «همت آباد» با ظرفیت گونه های زیستی مختلف و «دهسلم» با چشم اندازهای بکر طبیعی داراست که تمرکز بر این ظرفیت ها می تواند بهره گیری از یکی از مساعدترین بستر های توسعه گردشگری در استان به شمار آید.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ظرفیت های طبیعی موجود وجود آبگرم های شهرستان فردوس و سایر مناطق استان، آداب و رسوم، صنایع دستی، آثار تاریخی شاخص، باغ های ایرانی، گونه های حیات وحش و زیستی متنوع و روستاهای بکر در کنار ده ها امکان دیگر از شاخصه های گردشگری استان به شمار می آید.

معاون گردشگری با بیان اینکه تامین زیرساخت ها اولین گام در بهره گیری از مناطق بکر کویری استان به شمار می آید؛ یادآور شد: در تلاش هستیم مشارکت جوامع محلی را در جهتی تامین زیرساخت های لازم همچون اقامتگاه های گردشگران به کار گیریم تا با آماده سازی ظرفیت هایی چون خانه های بومی روستاییان، غذای محلی، صنایع دستی و معرفی آداب و رسوم گامی جدی در جهتی توسعه پایدار منطقه برداشته شود.

معاون گردشگری همچنین با اشاره به حضور توراپراتورها و اصحاب رسانه در اولین تور آشناسازی مناطق طبیعی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: تلاش کردیم با گرد هم آوردن اصحاب رسانه به عنوان ابزار قدرتمند اطلاع رسانی و مجریان برگزار کننده تور به عنوان بخش اجرایی و مشرف بر ابعاد مختلف صنعت گردشگری، ورود به فاز اجرایی و عملیاتی را به عنوان مهم ترین دستاورد ممکن محقق سازیم.

جهانیان بیان کرد: اقدام موسسات برگزارکننده تورهای تخصصی طبیعت گردی نسبت به نیازسنجی، برگزاری تورهای ویژه کویرنوردی و طبیعت گردی در استان خراسان جنوبی اولین دستاورد این مسافرت به شمار می آید که بی شک با تداوم انعکاس اصحاب رسانه و عزم جدی بخش خصوصی افزایش خواهد یافت.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.