تهران اسفندماه میزبان نمایشگاه بین المللی خودرو خواهد بود

پس از چند سال فاصله، اسفندماه امسال محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران، میزبان نمایشگاه بین المللی خودرو خواهد بود .

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا از شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی، این نمایشگاه جهت حمایت از تولیدات ملی و گسترش صنعت خودرو سازی بومی در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است .

خودرو سازی از اجزا مهم تجارت و صنعت جهانی است و به دلیل ارتباط با بیش از ۶۰صنعت دیگر ،به” لوکوموتیو صنایع ” مشهور است. در ساخت خودرو ، مجموعه ای از تکنولوژی رشته های مختلف صنعتی (فلزی، پلاستیک، شیمیایی، پارچه، عایق، شیشه، الکترو مکانیک، برق، الکترونیک،متالورژی و…)،طراحی، مدیریت و اقتصاد بکار رفته است و از شاخصه های توسعه یافتگی بشمار می رود.

دراین گزارش آمده است: اولین اتومبیل سواری که وارد ایران شد یک دستگاه اتومبیل فورد بود که در اوایل قرن بیستم از کشور بلژیک خریداری شد. این اتومبیل که دود زیادی از آن خارج می‌شد به ‘کالسکه دودی’ معروف بود. بدنبال گسترش شهرنشینی میزان واردات خودرو از سال۱۳۰۰هجری شمسی (۱۹۲۰میلادی) افزایش یافت.

اغلب اتومبیل ها در آن سالها از کشورهای آمریکا و انگلیس وارد می‌شد.اولین اتومبیل ساخته شده در ایران اتومبیل ‘پیکان’ بود که در شرکت سهامی عام ‘کارخانجات‌‌صنعتی ایران ناسیونال’ تحت لیسانس کارخانه تالبوت انگلستان ساخته و در سال ۱۳۴۶ وارد بازار شد. تولید وانت، مینی‌بوس، اتوبوس نیز بتدریج در سالهای بعد در این کارخانه شروع شد.

برگزاری این نوع از نمایشگاه ها توسط شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران گامی موثر در جهت بهبود کیفیت تولیدات داخلی، خصوصاً صنعت خودروسازی ایرانی راخواهد بود.

شرکت سهامی نمایشگاه ها از کلیه صنعتگران و تولیدکنندگان قطعات برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آورده تا با مشارکت خود در این نمایشگاه کمیت وکیفیت تولیدات خود را به جهانیان عرضه کنند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.