تهران سر بر آستان جانان فرود می‌آورد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در تشریح فعالیتهای ماه مبارک رمضان از برگزاری برنامه ” برآستان جانان ” در بوستانهای مرکزی شهر خبر داد و گفت: مجموعه فعالیتهای شهرداری تهران در این ایام تحت عنوان ” نردبام آسمان ” و ۹ محور کلی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمدهادی ایازی در تشریح آخرین جزئیات برنامه‌های ماه مبارک رمضان ضمن بیان این مطلب افزود: مدیریت فرهنگی شهر با عنایت به اصل نوآوری و خلاقیت در اجرای برنامه‌های مناسبتی امسال نیز ضمن تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های محلی ومنطقه‌ای نسبت به برگزاری فعالیت‌های متمرکز در سطح شهر اقدام خواهد کرد.

وی گفت: ویژه برنامه‌های شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان سال ۹۱ تحت عنوان ” نردبام آسمان ” و ۹ محور کلی برگزار خواهد شد.
ایازی تصریح  کرد: سازمان فرهنگی و هنری مسوولیت اجرا برنامه‌های شهرداری تهران را بر عهده گرفته است و به همت این سازمان برنامه ” برآستان جانان” در ۱۷ شب اول ماه مبارک رمضان در بوستان‌های محوری تهران اجرا می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری ۲ جشنواره مذهبی در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: جشنواره قرآنی شمسه    با موضوع قرآن و اخلاق، قرآن و خانواده، قرآن و توسعه فرهنگی همچنین قرآن و هویت در دوبخش کتبی  و شفاهی  در محلات تهران برگزار می‌شود.
وی گفت: برگزاری جشنواره نهج البلاغه با موضوع رزق حلال، آیین همسایه داری، امانت داری، مردم داری و خانواده و سبک زندگی از دیگر برنامه‌هایی که اجرای آن در این ایام پیش‌بینی شده‌است.

ایازی با اشاره به    برگزاری محافل انس با قرآن در مناطق ۲۲ گانه ادامه داد: محافل انس با قرآن تحت عنوان ” پنجره‌های آسمانی” در مناطق ۲۲ گانه برگزار و به موضوع تقدیر از فعالان، پیشکسوتان و استعدادهای قرآنی همچنین اهدای قرآن کریم و ادعیه به مساجد و هیئات‌های مذهبی اختصاص خواهد یافت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری ۲۲ نمایشگاه قرآنی خبر داد و گفت: باهمکاری سازمان‌های مردم نهاد ۲۲ نمایشگاه قرآنی تحت عنوان ” میهمانی خدا ” درمناطق برگزار می‌شود.

ایازی با اشاره به دیگر برنامه‌های شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان ادامه داد: برگزاری برنامه‌ فرهنگی تحت عنوان” شب های ملکوت” ، کارگاه‌های آموزشی مفاهیم قرآن، مراسم ادعیه ماه مبارک رمضان ، بازار هنر و غرفه‌های فرهنگی، برپایی سفره کرامت و جشن به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) عناوین مهمترین برنامه‌های شهرداری تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: حمایت و برگزاری جشن در مساجد و محفل‌های مذهبی و مراسم افطار شهرداران مناطق با ایتام  از دیگر فعالیت‌هایی است که دراین ایام برگزار خواهد شد.


خبرگزاری مهر RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.