تهران چند مشترک اینترنت پرسرعت دارد؟

جام جم آنلاین: تعداد پورت‌های اینترنت پرسرعت موجود مخابرات استان تهران، در حال حاضر ۲۰۰ هزار پورت توزیع‌ شده است و مسوولان قصد دارند تا پایان سال ۹۱ این تعداد را به ۵۰۰ هزار پورت دیگر توزیع کنیم.

اردیبهشت ماه سال جاری بود که معاون طرح و مهندسی مخابرات استان تهران با اشاره به طرح فیبر نوری این شرکت مخابرات به ایسنا گفت: در حال حاضر پروژه GPON آغاز شده و در دو منطقه تهران در حال اجرا است.

سرعت پهنای باند این پورت‌ها طبق آیین‌نامه‌ ۱۲۸ است که سازمان‌های پژوهشی، آموزشی و تجاری با گرفتن مجوز می‌توانند از سرعت‌های بالاتر برخوردار شوند.

اما چندی پیش قائم مقام مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران مشترکین اینترنت پرسرعت تهران و البرز را ۷۰۰ هزار شماره اعلام کرد و افزود: این تعداد جمع شرکت‌های ارائه کننده اینترنت PAP و مخابراتی استان است.

“ابراهیم یافتیان” سرویس‌های جدید این شرکت را راه اندازی سوئیچ‌های همراه با صدا و مبتنی بر دیتا اعلام کرد و گفت: تلفن‌های اعتباری راه اندازی سرویس اینترنت پر سرعت برای مستاجرین با حل مشکلات صاحب‌خانه‌ها، سرویس‌های ارزش افزوده و خدماتی که در شبکه‌های مخابراتی است و پیشرفته است و به مردم کمک می‌کند به آن سمت روند.

صادقی – معاون توسعه و مهندسی شرکت مخابرات استان تهران – هم گفته است:‌ در مجموع در استان‌های تهران و البرز بیش از ۲۳۰ هزار پورت ADSL به مردم واگذار شده که حدود ۱۳۰ هزار پورت آن مربوط به یکساله اخیر بوده است.

وی افزود:‌ بیشترین واگذاری سرویس ADSL مربوط به مخابرات منطقه دو با ۴۴ هزار پورت و پس از آن استان البرز با ۳۲ هزار پورت و اداره کل مخابرات منطقه ۸ نیز با ۲۷ هزار پورت بیشترین واگذاری این سرویس به مردم را داشته‌اند.

به گفته او از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه بیشترین سرویس ADSL توسط مخابرات منطقه البرز با ۹ هزار و ۳۷ پورت و اداره کل مخابرات منطقه ۵ با ۸ هزار و ۳۱ پورت و مخابرات منطقه ۳ با ۷ هزار و ۶۲ پورت رتبه‌های اول تا سوم واگذاری این سرویس را دارند.

با راه‌اندازی سامانه (CRM)‌ مدیریت ارتباط با مشتریان ۲۸۲۸ در مناطق مختلف استان تهران سرعت واگذاری سرویس ADSL افزایش داشته است. علاوه بر سرعت واگذاری‌ ADSL در مناطق سعی شده روند کیفیت سرویس ADSL نیز بهبود یابد و سرویس‌های متنوعی واگذار شود که در این راستا طرح ارائه سرویس ADSL حجمی در مراکز مخابراتی اداره کل مخابرات منطقه هفت به مردم آغاز شده این طرح بزودی در تمامی مناطق مخابراتی به اجرا در می‌آید. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.