تهمورس پورناظری با ˝افسانه شو˝ به بازار موسیقی بازگشت

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

آلبوم ˝افسانه شو˝ اثری از تهمورس پورناظری با حضور استاد شجاعت حسین خان و سهراب پورناظری پس از سه سال انتشار یافت.

به گزارش هنرآنلاین، این آلبوم ادامه همکاری تهمورس پورناظری با سیتارنواز برجسته هندی است که در ادامه پروژه موسیقی “از تخت جمشید تا تاج محل” ضبط شده است.

تهمورس پورناظری آهنگساز این اثر در این بار گفت: همنوازی و گفتگوی موسیقایی با هنرمندان وفرهنگ های گوناگون همیشه برایم جذاب است و این همکاری یکی دیگراز این جنس همدلی هاست چرا که همراهی استاد شجاعت خان برای من و سهراب فرصتی مغتنم است که افزون بر پرمایه گی هنری، از دیدگاه انسانی نیز پر بار بوده است.

وی با اشاره به چگونگی شکل گیری این آلبوم افزود: آغاز “افسانه شو” در دیدار و تصمیم به همکاری من و شجاعت خان در لس آنجلس برمی گردد که طی چندین ماه بعد این اثرموسیقیایی در شهر دهلی ضبط شد.

این نوازنده افزود: قرار بود این اثر در آذر سال ۱۳۸۹ در تالار وحدت تهران به عنوان آغاز تور این پروژه روی صحنه رود که به سبب ابتلای شجاعت حسین خان به مالاریا این امر تحقق نیافت.

آهنگساز “افسانه شو” در رابطه با اجرای این اثر در قالب یک کنسرت گفت: امیدوارم با شوقی که برای اجرای این اثر وجود دارد پس از رفع مشکلاتی که در طول چند سال قبل برای کشورمان در عرصه بین الملل بوجود آمده بتوانیم این برنامه را از تهران آغاز و به اروپا و آمریکا و در نهایت به هندوستان ببریم.

پورناظری با اشاره به موسیقی سازی این اثر با اشاره به بخش های آوازی این آلبوم بیان داشت: بخش های ریتمیک افسانه شو بر اساس طرح هایی از من بود که با در نظر گرفتن آنها به بداهه نوازی پرداختیم. همچنین آواز قطعه “دیوانه” را شجاعت خان اجرا کرده و بخش آوازی قطعه “افسانه” بر روی شعر مولانا را سهراب و من همخوانی کردیم.

آلبوم “افسانه شو” شامل ده قطعه دیباچه، دلبری، بازتاب، سیتار، وجد، دونوازی، سخنی دیگر، سماع، دیوانه و ‌ افسانه است که هنرمندانی چون تهمورس پورناظری:تار، شجاعت حسین خان:سیتار و سهراب پورناظری: تنبور به اجرا پرداخته اند.

“افسانه شو”با طراحی و تدوین تهورس پورناظری و با طراحی جلد آوا مشکاتیان هم اکنون از سوی انتشار یافتنات سروش در بازار موسیقی انتشار یافته است.

پایان پیام/۴۳
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.