تهیه سند ملی توسعه فناوری کوانتوم/بررسی پیشرفت سند راهبردی امور نخبگان

قائم‌مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به میزان اجرایی سازی و پیشرفت راهبردی امور نخبگان گفت: در این راستا، در جلسه ستاد راهبردی درصدد تهیه سند راهبردی فناوری کوانتومی هستیم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر منصور کبگانیان در حاشیه یکصد و سی‌وپنجم  ستاد شورای راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در این جلسه دو موضوع در دستور کار قرار گرفته است، افزود: یکی از این موضوعات “ارائه گزارشی از علم و فناوری کوانتوم” بود که این موضوع یکی از حوزه‎های به روز کشور به شمار می‌رود.

وی  با بیان اینکه در این زمینه مطالعات و تحقیقات خوبی اجرایی شده است، اظهار کرد: در این جلسه علاوه بر بررسی کاربردهای کوانتوام، به بررسی ضرورت پرداختن به این حوزه پرداخته شد.

کبگانیان یادآور شد: پیش نویس سند ملی برای توسعه این علم و فناوری توسط دستگاه‌های مختلف به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است که به طور رسمی در دستور کار قرار خواهیم داد.

به گفته وی، این سند هنوز تبدیل به سند رسمی ملی تبدیل نشده است و پیشنهاد شد که سند توسعه فناوری‌های کوانتوام در دستور کار قرار گیرد.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور  محور اصلی این جلسه را موضوع خروج نخبگان ذکر کرد و ادامه داد: در این جلسه آماری در زمینه خروج نخبگان عرضه شد؛ چرا که از سوی برخی از رسانه‌ها آمارهای متناقضی ارائه شده بود که در این جلسه از سوی دکتر ستاری رییس بنیاد ملی نخبگان و معاون علمی ریاست جمهوری آمارهایی در این زمنیه ارائه شد.

وی تاکید کرد: مهمترین موضوع باقی مانده در این زمینه رصد میزان اجرایی سازی پیشرفت راهبردی امور نخبگانی است که با همکاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دست ارزیابی است و این موضوع در جلسات آتی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.