تهیه طرحی برای معافیت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و کاهش نرخ سود بانکی

۲۹ آبان ،

63-2.jpg

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح حمایت از تولید ملی، دولت ملزم به پرداخت بدهی بخش خصوصی در مدت سه سال آینده و تهاتر بدهی مالیاتی با مطالبات از دستگاههای دولتی شده است،گفت: تخفیف مالیاتی، کاهش عوارض گمرگی، سود بانکی و حق بیمه سهم کارفرما محورهای اصلی طرح حمایت از تولید ملی است.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کاظم جلالی در نشست مشترک روسای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و بعضی از مسئولان مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه این طرح در مرکز پژوهش های مجلس و به کمک بخش خصوصی در ۳۲ ماده تهیه و تدوین شده است ، افزود : می خواهیم این طرح را به صورت یک فوریتی در مجلس مطرح کنیم؛ طرحی که در آن مشکلات اصلی فراروی تولید از جمله دریافت نکردن مطالبات بخش خصوصی از دولت ، بالا رفتن بها های تولید، پایین بودن نقدینگی بنگاههای خصوصی و مشکل نوسانات نرخ ارز بررسی شده است.

وی ادامه داد : در طرح حمایت از تولید ملی برای کاهش بها های تولید، پیشنهاد کاهش مالیات بر درآمد از ۲۵ به ۱۵ درصد به مدت سه سال، کاهش حق بیمه سهم کارفرما از ۲۳ به ۸ درصد، پرداخت نکردن مالیات ارزش افزوده توسط تولیدکنندگان و کاهش نرخ سود بانکی برای تولیدکنندگان مطرح شده است.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در این طرح دولت ملزم به پرداخت بدهی بخش خصوصی در مدت سه سال آینده و تهاتر بدهی مالیاتی با مطالبات از دستگاههای دولتی شده است.

به گفته وی، افزایش تسهیلات بانکی و افزایش سرمایه بانک های تخصصی برای حل مشکل کمبود نقدینگی بنگاههای تولیدی در این طرح مطرح شده است.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اولویت اول مجلس تثبت نرخ ارز است افزود : در طرح حمایت از تولید ملی نیز به الزام بانک‌ها در رعایت نرخ روز ارز تاکید شده است که بر این اساس در این طرح پیشنهاد شده است، اشخاص به سبب بدهی کمتر از ۲۰ میلیارد ریال ممنوع الخروج نشوند.

جلالی، ایجاد دادگاهها و شعب ویژه قضایی برای بررسی جرایم اقتصادی را از دیگر موارد مطرح شده در طرح حمایت از تولید ملی بیان و اضافه کرد: جمع آوری قوانین پراکنده در قالب این طرح واحد ویژگی مهم این طرح است.

بر اساس این گزارش تفسیری، در نشست مشترک رئیس و معاون امور زیربنایی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و روسای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که به میزبانی این اتاق و با حضور جمعی از فعالان بخش خصوصی برگزار شد مسایل و مشکلات بخش تولید مطرح و درباره راهکارهای حل آن بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.