توافقات تازه حزب الله با مسیحیان لبنان

۲۰ آبان ،

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: با اسقف بشاره الراعی رهبر مسیحیان مارونی بر سر قانون تازه انتخابات به توافق رسیده ایم.

به گزارش تفسیری مشرق به نقل از  حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم امین السید گفت: ترفیع درجه اسقف مارونی مار بشاره بطرس الراعی به منصب کاردینال به سود لبنان و مردم لبنان است و اظهار امیدواری کرد که این امر سبب محبت و دوستی مردم لبنان شود.

* پیام تبریک سید حسن نصرالله به اسقف مارونی ها

امین السید گفت: ما حامل پیام تبریک سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و رهبران این حزب برای اسقف مارونی های لبنان بابت تعیین ایشان به منصب کاردینال بودیم.

وی در مورد قانون انتخابات گفت: با جناب اسقف در مورد ضرورت تصویب قانون تازه انتخابات به توافق رسیدیم، قانونی که به نمایندگی از همه مردم لبنان باشد و سبب استقرار میهن و برقراری دموکراسی و تداوم قدرت در کشور باشد.

رییس شورای سیاسی حزب الله در مورد بحران سیاسی لبنان تاکید کرد: این بحران هرچقدر بزرگ و پیچیده باشد باید از راه گفتگو و مذاکره میان گروه های لبنان حل و فصل شود و میز مذاکره در بعبدا همچنان چهارچوب مناسبی برای دیدار همه گروه ها است.

وی در مورد نقش دولت در این بحران گفت: دولت باید همه بحران ها را کنترل کند و راه حل های مناسبی برای آنها بیابد به ویژه در زمینه اقتصادی و اجتماعی. وی خاطر نشان کرد که انتظار امروز مردم لبنان از مسؤولان کشور، تلاش مستمر دولت برای تحقق منافع مردم است.

امین السید تاکید کرد: تامین استقرار و ثبات داخل کشور مسؤولیت همه است با هر موضع سیاسی و دینی که داشته باشند. همه باید تلاش کنند از ضرر داخلی جلوگیری کرده و جلوی تاثیرات خارجی را بر لبنان بگیرند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.