توافق‌ تازه دولت و مجلس: بنزین گران می‌شود

۳۰م دیماه ،

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به توافق‌های تازه دولت و مجلس دربارهٔ هدفمندی یارانه‌ها، گفت: قیمت بنزین به هیچ وجه ۲۵۰۰ تومان نمی‌شود.

ممتازنیوز: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به توافق‌های تازه دولت و مجلس دربارهٔ هدفمندی یارانه‌ها، گفت: قیمت بنزین به هیچ وجه ۲۵۰۰ تومان نمی‌شود.

ارسلان فتحی پور دربارهٔ سناریوهای تازه قیمتی برای تعیین بهای تازه آب، برق، گاز طبیعی، بنزین و گازوئیل در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: مذاکرات بین مجلس و دولت برای نحوه اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی آغاز شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی هیچگونه توافقی روی سناریوهای قیمتی دولت در خصوص حامل‌های انرژی حاصل نشده است، تصریح کرد: بر این اساس هیچ یک از قیمت‌های مطرح شده دربارهٔ افزایش قیمت حامل‌های انرژی را تائید نمی کنیم.

نماینده مردم نماینده مردم کلیبر در خانه ملت در پاسخ به سئوال مهر مبنی بر شانس ظهور بنزین ۲۵۰۰ تومانی و گازوئیل ۱۵۰۰ تومانی در فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، اظهار داشت: بنزین گران خواهد شد اما قطعا این افزایش قیمت بنزین به ۲۵۰۰ تومان به ازای هر لیتر نمی رسد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر توافق دولت و مجلس بر روی زمان بندی اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، توضیح داد: قطعا تا پایان سالجاری فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها اجرایی نخواهد شد.

فتحی پور تاکید کرد: بدون شک اجرای فازهای تازه قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور متوقف نخواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه به منظور حمایت از صنایع و تولیدکنندگان قیمت سوخت و انرژی به صورت ترجیحی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها افزایش می یابد، اظهارداشت: افزایش ترجیحی قیمت علاوه بر حمایت از بخش‌های مختلف تولیدی کشور، مانع رونق اقتصادی نخواهد شد.

خبرگزاری مهر


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مرتضی:

    با طرح جدید سهمیه بندی و اصلاح تدریجی قیمت بنزین و دیگر حاملهای انرژی در بازار خرید و فروش سهمیه توسط مردم موافقم اگر درست و حساب شده اجرا شود، این نتایج را در پی دارد: ۱- کاهش کسری بودجه دولت که منشا اصلی تورم است ۲- به کاهش ترافیک خیابانها و آلودگی هوا و مرگ و میر فراوان ناشی از آن و منجر میشود ۳- اصلاح قیمت و بهینه سازی مصرف انرژی و سرمایه گزاری و اشتغال بیشتر در این زمینه ۴- عدالت بیشتر در بهره مندی از یارانه انرژی.
    البته در کنار اصلاح و بروز بودن قیمت انرژی و سوخت باید سیاستهای تکمیلی دیگری مانند کوپن یا کارت مواد غذایی و سهمیه حمل و نقل عمومی انجام گیرد – در زمینه دیگر حاملهای انرژی هم سهمیه قابل مبادله به مردم داده شود تا افرادیکه در مصرف منابع ، برنامه ریزی و صرفه جویی انجام میدهند نتیجه مستقیم آنرا دریافت کنند، همچنین باعث اصلاح الگوی مصرف میگردد.
    برای اینکه سهمیه بندی جدید بنزین به افراد عادلانه تر باشد و حد اقل سهمیه هم رعایت گردد، پیشنهاد میشود: به خانواده های ۲ نفره ۶۰ لیتر- ۳ نفره ۷۵ و ۴ نفره ۹۰ و ۵ نفر به بالا ۱۰۵ لیتر پرداخت گردد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.