توافق تازه ارزی در دولت/ دستور جهانگیری به بانک مرکزی

اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر جهاد کشاورزی از توافق تازه مسئولان وزارتخانه های صنعت، کشاورزی و بانک مرکزی برای اختصاص ارز مبادله ای ۲۴۷۰ تومانی برای واردات نهاده های دامی و کالاهای اساسی خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، محمود حجتی گفت: بر اساس توافق مسئولان دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت با بانک مرکزی، منابع ارزی مبادله ای برای تأمین نهاده های تولیدی و کالاهای اساسی در اختیار وارد کنندگان قرار می گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی اظها داشت: جدول نهایی میزان نیاز به نهاده های دامی و محصولات اساسی تهیه شده و به تأیید معاون اول رئیس جمهور نیز رسیده است. وی افزود: بانک مرکزی موظف شد منابع ارزی مورد نیاز را با قیمت ارز مبادله ای ۲۴۷۰ تومان برای واردات نهاده های دامی و کالاهای اساسی در اختیار وارد کنندگان قرار دهد.

حجتی بیان داشت: در جلساتی که با حضور رئیس کل بانک مرکزی داشتیم اعلام شد برای تأمین ارز مورد نیاز برای واردات نهاده ها و محصولات اساسی مشکلی وجود ندارد. وزیر جهاد کشاورزی افزود: با توجه به شرایط و محدودیت های موجود باید این حق را به بانک مرکزی داد که برای تأمین ارز مورد نظر کشوری که نهاده ها و کالاها از آنجا وارد می گردد، زمان بگذارد.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به جمع بندی جلسات مشترک با بانک مرکزی مسئله تأمین ارز به طور کامل رفع شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.