توافق جدید بانک مرکزی و صرافی های مجاز

به گزارش ممتازنیوز به نقل از شاتا، مهدی غضنفری گفت : تصمیم اخیر بانک مرکزی و صرافان که امیدواریم تا پایان هفته جاری اجرایی شود ، بسیار خوب بوده و قطعا می تواند بخشی از نیازهای خرد را که در تقاضای بازار نیز تاثیر گذار است ، پاسخگو باشد.
* توسعه فضاهای جدید در مرکز مبادلات ارزی
وزیر صنعت، معدن و تجارت که این سخنان را در حاشیه بازدید از ۲ طبقه جدید پیش بینی شده برای پاسخگویی به پرسش های مراجعه کنندگان و همچنین استقرار نمایندگان بانک های عامل درطبقات زیرین مرکز مبادلات ارزی عنوان می کرد، افزود: صرافان مجاز و معتبر برای تامین نیازهای خرد (این میزان از نظر تعداد زیاد است اما از جهت رقم چندان بالا نیست) ارز را با قیمتی حول و حوش مرکز مبادلات ارزی که هر روز بانک مرکزی اعلام می کند ، عرضه خواهند کرد.
غضنفری افزود: این شیوه به نوعی خرید و فروش های ارز توسط مردم یا بانک های عامل را در مقادیر کمی که مربوط به خدمات است و به واردات ارتباطی ندارد ، رسمیت می بخشد .
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مرکز مبادلات ارزی با استقبال خوب تولید کنندگان و وارد کنندگان مواد اولیه مواجه شده ، افزود: از ابتدای راه اندازی مرکز هر روز شاهد مراجعه افراد بیشتری از فعالان اقتصادی هستیم به این دلیل برخی توسعه ها در فضای مرکز انجام دادیم و ارایه سرویس های جدید را آغاز کرده ایم .
* تعداد بانک های عامل مستقر در مرکز مبادلات به رقم ۱۲ رسید
غضنفری افزود: تعداد بانک های عامل در مرکز مبادلات ارزی از ۲ بانک (ملت و کشاورزی ) به ۱۲ بانک در روز دوشنبه دهم مهرماه رسید و این بانک ها به نمایندگی از مشتریان متقاضی واردات ، در محل مرکز مبادلات ارزی مستقر شده اند .
وی با اشاره براینکه براساس تصمیم قبلی مقرر شد تا متقاضیان از مراجعه مستقیم به مرکز خود داری کنند ، افزود: افراد دارای برگه معتبر ثبت سفارش می توانند با مراجعه به شعب بانک های مختلف کار تخصیص ارز را در مرکز مبادلات ارزی دنبال کنند.
* حجم مبادلات ارزی از۲۵۰ میلیون دلار عبور کرد
غضنفری سپس گفت : خوشبختانه اقدام مناسب راه اندازی مرکز مبادله ارزی که نتیجه تصمیم کارگروه مشترک دولت و مجلس بود ، موجب شده تا روز به روز بر حجم مبادله افزوده شود و عرضه ارز در مرکز تا دو روز گذشته به ۱۸۰ میلیون دلاررسید و حجم آن در روز گذشته تا قبل از پایان عرضه به ۷۰ میلیون دلار رسید
.* تخصیص ارز به اولویت های ۶ و ۷ در آینده ای نزدیک
غضنفری افزود: انتظار می رود علاوه بر افزایش تعداد بانک های عامل به محض اینکه اولویت های ۳ تا ۵ واردات به نقطه قابل قبولی برسد ، به سراغ اولویت های ۶ و ۷ از گروه ۱۰ گانه کالاهای وارداتی ، برویم.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت در پایان افزود: امیدواریم با توجه به تلاش های بسیار برای پاسخ دهی به نیازهای وارد کنندگان ،افزایش خدمات جدید و اضافه شدن خدمات دیگر در آینده ای نزدیک بزودی در میزان تقاضای ارز تعادل ایجاد شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.