توافق مسکو و اسلام آباد برای همکاری در ساخت خط لوله گازی ایران-پاکستان

۲۱ شهریور – ۰۱:۰۲:۲۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

  مقام های روسیه و پاکستان درباره همکاری برای ساخت بخش پاکستانی خط لوله واردات گاز از ایران به توافق رسیدند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، در نشست میان دولتی کمیته مشترک روسیه و پاکستان در روز گذشته (۲۰ شهریور)، مقام های دو کشور درباره همکاری در ساخت بخش پاکستانی خط لوله واردات گاز از ایران به توافق رسیدند.
این نشست بخشی از ابتکارعمل روسیه و پاکستان برای تهیه یک روابط کاری بهتر و باز کردن فصل جدیدی از همکاری های میان دو کشور بود.
در بیانیه ای که پس از این نشست از سوی معاون وزیر انرژی روسیه و نمایندگانی از سوی شرکت گازپروم اینترنشنال اند اینتر آر ای او منتشر شد، جزئیات زمینه های همکاری اعلام شد.
یک مقام دولت پاکستان گفت: دو طرف در حال بررسی گزینه های مختلف هستند و روسیه علاقه مند به مشارکت در ساخت این خط لوله گازی در سطح دولتی و نه در قالب یک مناقصه بین المللی رقابتی است.
به گفته یک منبع آگاه، روسیه و پاکستان می توانند قراردادی درباره واگذاری پروژه ساخت بخش پاکستانی خط لوله واردات گاز از ایران به شرکت گازپروم را در سفر ماه آینده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به پاکستان امضا کنند.
ویتالی موتکوف، وزیر ورزش و گردشگری روسیه، ریاست نشست میان دولتی دوشنبه گذشته در اسلام آباد را به عهده داشت؛ این نشست به منظور مذاکره درباره واگذاری قراردادها پروژه های خط لوله ایران- پاکستان، خط لوله ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند (تاپی)، واردات یکهزار مگاوات برق و توسعه کارخانه های ذوب آهن پاکستان برگزار شد.
پاکستان حدود ۷۰۰ کیلومتر از خط لوله ایران-پاکستان را در مرزهای خود خواهد ساخت و ایران نیز ۳۰۰ کیلومتر از این خط لوله را از ایرانشهر به مرزهای پاکستان در بندر چابهار مرتبط خواهد کرد.
طبق قرارداد، ایران از فروردین (۲۰۲۲ میلادی) روزانه ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب و سالانه ۷٫۸ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به پاکستان صادر می کند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۱۱۱۳۰۲۲۷۰۴۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.