توافق چین و آمریکا برای حمایت از نسخه‌های اصل نرم افزارها

۱۲ تیرماه ۱۳،

مقامات چینی و آمریکایی قصد دارند با هدف کاهش استفاده از نرم افزارهای تقلبی و قفل شکسته و حفظ حقوق مالکیت معنوی خالقان این محصولات با یکدیگر مذاکره کنند.
 
به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، آمریکا مدعی است که کاربرد گسترده نرم افزارهای قلابی و بی توجهی به قانون کپی رایت خسارات بسیاری را به شرکت‌های آمریکایی تولیدکننده نرم افزار وارد کرده است.
 
دو طرف پس از انجام مذاکرات فشرده به توافقاتی رسیده اند که بخشی از توافقات گسترده‌تر در چارچوب گفتگوهای استراتژیک و اقتصادی ایالات متحده و چین محسوب می گردد. هدف آمریکا از انجام این مذاکرات افزایش صادرات به چین به منظور بالا بردن نرخ اشتغال در این کشور است.
 
چین همچنین موافقت کرده که سیستم‌هایی را برای مدیریت استفاده از نرم افزارهای مختلف به کار بگیرد تا شرکت‌های تجاری تنها از نسخه‌های قانونی و غیرتقلبی نرم افزارهای مختلف استفاده کنند. مقابله با فروش نرم افزارهای ناقض حقوق مالکیت معنوی نیز در همین راستا پیش بینی شده است.
 
مقامات آمریکایی توافقات به عمل آمده در این زمینه را امیدوارکننده و زمینه ساز مقابله با فروش و استفاده از انواع نرم‌افزارهای تقلبی در چین توصیف کرده‌اند. آنها افزوده‌اند که از این طریق نشانه‌ای قدرتمند هم برای بخش خصوصی چین ارسال شده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.