توانایی زنان ایرانی، بیش از سهم فعلی آنان از مدیریت در امور مختلف کشور است

۲۱م اسفند ،

حسن روحانی در دیدار جمعی از زنان فعال سیاسی و مذهبی:

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تایید این موضوع که توانایی‌های زنان ایرانی، درحال حاضر، بیش از سهم فعلی آنان از مدیریت در امور مختلف کشور است، بر اهمیت این حضور در ایجاد باور عمومی به توانایی‌های زنان تاکید کرد

به گزارش حوزه احزابممتازنیوز، “حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی،” در دیدار با جمعی از زنان فعال سیاسی و مذهبی، بر برنامه ریزی در استفاده از تمامی ظرفیت‌‌های فرهنگی و مذهبی جامعه در جهت تغییر نگرش‌های بازدارندگی‌ مشارکت بیشتر اجتماعی زنان و استفاده موثر از آن‌ها در مناسب‌های مدیریتی، تاکید کرد.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این دیدار، با بیان این که بخش عمده‌ای از مشکلاتی که در حوزه زنان وجود دارد، به مشکلات عمومی کشور باز می‌گردد. به حضور فعال زنان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و سیر تحولات اجتماعی ناشی از این حضور را مورد تحلیل قرار داد.
 
روحانی با یادآوری بخش‌هایی از تاریخ انقلاب، با ذکر این نکته که اصولاً توجه به حقوق زنان در جهان نیز قدمت بسیار بسیاری ندارد. در تحلیل وضع زنان کشور، توجه به زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی، سنت‌ها و نیز برداشت‌های مختلف از دین را ضروری دانست.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری، دربارهٔ مشکلات زنان در جامعه گفت: اولین مشکل ما، مشکل نگرش است. یعنی بسیاری از مردها ممکن است در بیان گفتار در زمینه فعالیت‌های اجتماعی برای بانوان، حقوق مساوی با آقایان قائل باشند. و حتی با استناد به آیات قرآن، ملاک قرب الهی را ایمان و عمل صالح و نه جنسیت اشخاص بدانند. اما در مقام عمل هنوز این واقعیت را باور نداشته باشند. لذا باید تلاش کرد تا این نگرش در جامعه تصحیح شود و دیدگاه‌های قرآنی به باور عمومی تبدیل شود.
 
وی با ذکر این نکته که باورهایی که قرن‌هاست در اذهان نهادینه شده را نمی‌توان در مدت کوتاهی تغییر داد، با اشاره به آمار مختلف از حضور زنان در دوره‌های مختلف تاریخی در فعالیت‌های اجتماعی، از جمله حضور در مراکز علمی و دانشگاه‌ها، مشارکت اجتماعی زنان را در توسعه جامع و پایدار بسیار تاثیرگذار دانست و نادیده گرفتن چنین ظرفیتی را خسارت بار دانست.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تایید این موضوع که توانایی‌های زنان ایرانی، درحال حاضر، بیش از سهم فعلی آنان از مدیریت در امور مختلف کشور است، بر اهمیت این حضور در ایجاد باور عمومی به توانایی‌های زنان تاکید کرد و گفت: آنچه که مهم است، باور این موضوع است که در عرصه، زن و مرد فرقی ندارند.
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، در عین حال تاکید کرد گرچه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات بسیار مهمی در جهت مشارکت بیشتر زنان در عرصه‌های مختلف صورت گرفته، اما باید منزلت و جایگاه زنان را ابتدا در افکار و سپس در جامعه و  تمام صحنه‌ها تصحیح کنیم.
 
وی در این رابطه، جلب توجه جدی علما به ویژه در شرایط کنونی و با عنایت به واقعیات جامعه را در به وجود آمدن نگرش درست بسیار موثر خواند.
 
حجت الاسلام و المسلمین روحانی، در پایان با تاکید بر این که دولت اسلامی باید امنیت جامعه را توسعه و تضمین کند، بر تلاش در حفظ امنیت زنان در عرصه‌های مختلف تصریح کرد و آن را در زمینه حضور فعال‌تر زنان بسیار موثر دانست.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.