توانمند سازی معلولین نیازمند عزم ملی و تامین منابع مالی است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: توانمند سازی معلولین باید در برنامه های ملی و کشوری گنجانده شود زیرا اجرایی شدن این موضوع با عزم ملی و تامین مالی میسر خواهد بود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایرنا همایون هاشمی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از مدال آوران پارالمپیک وپاراآسیایی گفت: دولت و مجلس باید با برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه این قشر از جامعه هدف را حمایت کند.

وی افزود: این در حالی است که سازمان بهزیستی قدم هایی در این رابطه برداشته ولی دولت و مجلس باید گام های بلندتری برای تحقق این امر بردارد.

هاشمی افزود: اگر بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که معلولین بدون هیچ محدودیتی در جامعه حضور پیدا کنند و بسته توان بخشی که شامل مسکن اشتغال و حمایت اجتماعی را اجرایی کنیم گام های موثر و مطلوبی در این زمینه خواهد بود.

وی افزود: ۹۵ درصد از معلولان قهرمان پارالمپیک و پاراآسیایی به کمک مددکاران اجتماعی حمایت شده اند و در این سازمان پرورش یافته اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی به تعهدات خود در خصوص سهم اشتغال معلولان عمل کرده اند و سهم ۶ درصدی اشتغال معلولان را در این دو حوزه اختصاص داده اند.

هاشمی با بیان اینکه سهم سه درصدی استخدام معلولان برای دستگاههای دولتی و اجرایی باید عملی شود اظهار داشت: همه دستگاهها باید به تعهدات خود در این زمینه جامع عمل بپوشانند و معلولان را به بطن جامعه وارد کنند.

وی گفت: امروزه معلولان با اتکا به ورزش به جایگاه ویژه ای در سطح کشور رسیده اند.

هاشمی افزود: سازمان بهزیستی تأکید ویژه ای بر توانمندسازی معلولان دارد که در این بخش نیاز به تعامل بخش های مختلف و به ویژه مجلس شورای اسلامی داریم.

وی اظهار امیدواری کرد: مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه ۹۳ توجه ویژه ای را به سازمان بهزیستی و موضوع توانمندسازی داشته باشد.

هاشمی در پایان گفت: حدود ۹۵ درصد ازمدال آوران و قهرمانان پارالمپیک از فرزندان سازمان بهزیستی می باشند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.