توانگری مالی بیمه توسعه افزایش می‌‌یابد

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه گذاری توسعه فردا از راه اندازی شرکت های لیزینگ و تامین سرمایه توسعه در آینده ای نزدیک خبر داد.

توانگری مالی شرکت بیمه توسعه به زودی با افزایش سرمایه و تجدید دارایی‌های این شرکت افزایش می‌یابد. مدیران یان شرکت بیمه‌ای خصوصی در ایران می‌گویند: افزایش سرمایه در مجمع عمومی بیمه توسعه به تایید رسیده و پس از اخذ مجوزهای لازم اصلاحات مالی برای بهبود وضعیت توانگری مالی انجام خواهد شد

به گزارش ممتاز، غلامرضا خلیل ارجمندی در جمع خبرنگاران با بیان این نکته که شرکت مدیریت سرمایه  توسعه فردا به عنوان شرکت مادر تخصصی گروه توسعه ایجاد شده است، افزود: هم اکنون موسسه اعتباری توسعه، بیمه توسعه، کارگزاری توسعه و صرافی توسعه در قالب هولدینگ مالی شکل گرفته اند و کار خود را انجام می دهند ضمن این که هولدینگ ساختمانی، هولدینگ نفت و گاز و هولدینگ فناوری اطلاعات تحت نام گسترش انفورماتیک ایران نیز در این مجموعه کار خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به سهم ناچیز بیمه در تولید ناخالص داخلی ایران گفت: این سهم در کشور ما کمتر از دو درصد ولی در دنیا حدود ۸ درصد است بنابراین بیمه مرکزی و شرکت های بیمه برای بالابردن این سهم باید ابزارهای بیمه ای تازهی را به ویژه در عرصه مالی و اعتباری طراحی کنند.

رییس هیات مدیره موسسه توسعه با بیان این نکته که افزایش سرمایه شرکت بیمه توسعه در حال انجام است، تاکید کرد: با توجه به این که این موسسه در بازار سرمایه حضور دارد افزایش سرمایه نیز پس از طی مراحل اداری لازم اعمال خواهد شد.

به گفته وی،  در این افزایش سرمایه که از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و آورده نقدی سهامداران انجام خواهد شد سرمایه شرکت بیمه توسعه به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی دربارهٔ تعیین مدیرعامل تازه شرکت بیمه توسعه هم گفت: در جلسه مجمع فوق العاده شرکت، اعضای حقوقی هیات مدیره تعیین شدند که آنها نیز اعضای حقیقی را برای تایید صلاحیت به بیمه مرکزی معرفی کرده اند.

به گفته خلیل ارجمندی، اعضای تازه هیات مدیره پس از تایید نهایی بیمه مرکزی، تعیین خواهند کرد که آیا مدیرعامل کنونی در سمت خود باقی بماند یا مدیرعامل تازهی برای شرکت بیمه توسعه تعیین شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه گذاری توسعه فردا تاکید کرد: تا زمان آغاز به کار هیات مدیره تازه و تصمیم گیری آنان، مدیرعامل کنونی شرکت به کار خود ادامه خواهد داد.

پدرام خلیل زاده، نایب رییس هیات مدیره شرکت بیمه توسعه هم  در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری اعتبار دربارهٔ نسبت خسارت و خسارات معوق این شرکت گفت: نسبت خسارت بیمه توسعه اندکی از نسبت خسارت صنعت بیمه بالاتر است که سبب اصلی آن افزایش ۴۰ درصدی دیات در مقابل افزایش ۲۵ درصدی حق بیمه خودرو است.

وی افزود: با توجه به این که بخش اعظمی از پورتفوی بیمه توسعه در بخش بیمه های خودرو بوده است به سبب افزایش دیات، ضریب خسارت این شرکت نیز افزایش یافته است.

خلیل زاده با بیان این نکته که پرداخت خسارت های دیه به سبب طولانی شدن فرآیندهای دادرسی در دادگاه ها معمولا زمان بر است و بیش از یک سال به طول می انجامد، گفت:  عمده خسارت های معوق بیه توسعه در این بخش است که حجم دقیق آن تا دو هفته دیگر از طریق پایگاه اینترنتی کدال بورس اعلام خواهد شد.

نایب رییس هیات مدیره بیمه توسعه اعلام کرد که این شرکت تا پایان سال جاری تمامی معوقات خود را تسویه خواهد کرد.

بهرام عبادالله زاده، معاون اجرایی و نظارت راهبردی بیمه توسعه هم از تاسیس شعب این شرکت در خارج از کشور خبر داد و گفت: در حال طی مراحل لازم برای راه اندازی شعبه در کشورهای  CIS هستیم .

به گفته وی، بیمه توسعه شرکت بیمه مستقلی را در کشور عراق به ثبت رسانده است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.