توان بالای ایران در کشف و مبارزه با مواد مخدر ستودنی است

رئیس دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل:

توان بالای ایران در کشف و مبارزه با مواد مخدر ستودنی است

توان بالای ایران در کشف و مبارزه با مواد مخدر ستودنی است

رئیس دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل گفت: ایران طی ۳ سال گذشته مقام اول دنیارا در کشف مواد مخدر داشته و توانمندی بالایی در برخورد با مقوله مواد مخدر دارد به طوری که جامعه جهانی توان بالای ایران را در این زمینه به رسمیت می‌شناسد.

به گزارش راسخون به نقل ازممتازنیوز، آنتونیو دلئو در حاشیه نهمین کنفرانس افسران رابط منطقه در جمع خبرنگاران: گفت: ایران به عنوان یکی از کشورهای پر تلاش در زمینه برخورد با جرائم سازمان یافته از جمله مواد مخدر شناخته می‌شود به نحوی که سازمان ملل این کشور را به عنوان شریک استراتژیک خود می‌شناسد.

وی با اشاره به این موضوع که ایران مقام اول را در کشف مواد مخدر در سه سال گذشته به دست آورده افزود: این موضوع را باید به پلیس ایران تبریک گفت چرا که بر این باوریم از نظر کنترلی و هماهنگی این پلیس با جامعه بین‌الملل همسو است. هم اکنون جامعه جهانی پلیس ایران را در زمینه مبارزه با مواد مخدر به رسمیت می‌شناسد و  دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل به دنبال افزایش سطح هماهنگی‌ها با این پلیس است.

براساس این خبر به نقل از ستاد حقوق بشر؛ دلئو گفت: سازمان ملل متحد در عملیاتی به نام تارست به دنبال پیشگیری از ورود پیش‌‌سازها به کشور افغانستان است تا از تبدیل تریاک به هروئین جلوگیری شود.

رئیس دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل، خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش تبادل اطلاعات تلاش شده تا میزان کشفیات در افغانستان افزایش یابدو این در شرایطی است که میزان رورد پیش‌سازها از مبادی غیرقانونی رشد چشمگیری داشته است.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / آسیب ها و مشکلات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.