توان موشکی و هسته‌ای کشور ایران غیرقابل تصور است/ به زودی از RQ170 رونمایی می‌شود

فروردین ۱۴۰۳

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه اقتدار امروز ایران اسلامی در ابعاد دفاعی و امنیتی خلاصه می‌شود، گفت: دو موضوع موشکی و توان هسته‌ای ایران همچنان در راستای اقتدار کشورمان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سردار “محمدعلی جعفری” فرمانده سپاه پاسداران در حاشیه کنگره شهدای جهاد علمی با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اخیر اظهار داشت: توان نظامی و دفاعی ایران با موضع هسته‌ای در ارتباط است و بعضی از این شهدای علمی‌مان جانشان را در این مسیر از دست داده‌اند.  
 
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات و مولفه‌های بازدارنده در مقابل تهدیدات، توان نظامی ما در ابعاد موشکی است گفت: شهید “تهرانی مقدم” جان خود را در همین مسیر تقدیم ایران اسلامی کرد تا توان موشکی ایران اسلامی به طریق بازدارنده تامین شود.  
 
سردار جعفری توان نظامی ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: امروزه توان نظامی ما در ابعاد موشکی بسیار بالا و غیر قابل تصور است، روش‌هایی که این موشک‌ها را نگهداری و شلیک می‌کنیم شبیه روش‌هایی است که حزب الله در برابر ارتش اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه شلیک کرد.  
 
وی ادامه داد: ما با‌‌ همان روش‌های ناهمتراز و نامتقارن سلاح‌های استراتژیک را نگهداری می‌کنیم، دشمنان ما این را بدانند که آنان اطلاعی از نگهداری موشک‌های ما ندارند و محل نگهداری آنان مخفی است.  
 
فرمانده سپاه پاسداران تاکید کرد: روش‌های شلیک موشک‌ها به صورت ناهمتراز در سراسر ایران گسترده است و به روش‌هایی است که دشمن به راحتی نمی‌تواند با هزاران بمب توان نظامی ما را از بین ببرد و آنچه که امروز سبب شده دشمن بر سر میز مذاکره با ایران مقتدر بنشیند، توان نظامی و امنیتی ماست.  
 
وی با بیان اینکه امیدوارم خون شهدایمان در ادامه مذاکرات پاسداری شود گفت: انشاءالله نتیجه مذاکرات به نفع ایران اسلامی باشد.  
 
سردار جعفری با اشاره به پهپادهایی که محرمانه نیست گفت: با پیشرفت فناوری این پهپاد‌ها می‌توانند اقدامات بسیاری را انجام دهند، در حال حاضر آخرین پهپادی که ما به آن دست یافتیم، با توان بیش از ۲۴ ساعت می‌تواند پرواز کند و موتورهای بسیار برد پهپادهای ما را افزایش می‌دهد.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: توانمندی نصب بمب و موشک کاملا هدایت شده نقطه ظنی بر روی پهپاد‌ها است و در مسیر تکنولوژی روز دنیا قرار گرفته RQ170 نیز در آینده مراحل آخر تحقیقات را طی می‌کند و انشاءالله بتوانیم آن را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.