توتال سهام خود را در نیجریه به چین فروخت

۳۰ آبان ،

شرکت نفتی توتال سهام خود در میدان نفتی فراساحلی نیجریه را در قرار‌دادی به ارزش ۲٫۵ میلیارد دلار به شرکت نفتی سینوپک چین واگذار کرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، واگذاری این سهام به شرکت توتال کمک خواهد کرد که سرمایه‌ لازم برای برنامه‌های بلند‌ پروازانه خود در مورد اکتشاف نفت را به دست آورد.

شرکت نفتی توتال اعلام کرد که قرار‌دادی را برای فروش سهام ۲۰ درصدی خود در بلوک نفتی ۱۳۸ نیجریه که در حال حاضر روزانه ۱۳۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند، امضاء کرده است.

این شرکت فرانسوی در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ حاویی‌های خود را به ارزش ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار به فروش برساند تا بتواند فعالیت‌های تجاری خود را بهتر اداره کند.

شرکت توتال در حال افزایش سرمایه‌گذاری خود در پروژه‌های اکتشاف نفت برای بهره‌بردن از افزایش تاریخی بهای نفت است.

نیجریه بزرگ‌ترین صادر‌کننده نفت آفریقاست و شرکت‌های نفتی فعال در این کشور برای فعالیت در این کشور باید با حملات شبه نظامیان علیه خطوط لوله‌ نفت و کارکنان خود مقابله کنند. همچنین بروز شدید‌ترین سیلاب ۵۰ سال اخیر در نیجریه روی تولید این شرکت‌ها در این کشور تاثیر منفی گذاشته است.

کریستف دومارژری رییس اجرایی شرکت توتال اوایل این ماه گفت که این شرکت قصد ندارد به طور کامل از نیجریه خارج شود.

وی در یک کنفرانس انرژی در ابوظبی گفت: فروش سهام ما به شرکت چینی به معنی این نیست که ما ترسیده‌ایم و قصد داریم از نیجریه خارج شویم. توتال از توسعه پروژه‌ نفتی از نیجریه خوشحال می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.