توجه به “صنایع تبدیلی” و زیرساختی اساسی ترین نیاز “اقتصاد” در کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

شناخت دقیق از وضعیت صنعت کشور به ویژه در صنایع تبدیلی و زیرساخت یکی از اساسی ترین نیاز اقتصادی در شرایط فعلی است.

طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: پیشرفت و توسعه صنعت با تشکیل تیم قوی اقتصادی و کارآمد و راه اندازی واحدهای صنعتی میسر می شود.


وی با اشاره به تعطیلی بعضی از واحدهای صنعتی در سال های اخیر گفت: مقدار زیادی از واحدهای صنعتی در سال های اخیر به دلیل نبود حمایت اقتصادی و مالی تعطیل شدند و یا تغییر خط تولید دادند.


وی گفت: شناخت دقیق از وضعیت صنعت کشور به ویژه در صنایع تبدیلی و زیرساختی یکی از اساسی ترین نیازهای اقتصادی در شرایط فعلی است.


این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در بخش تولید صنعتی باید تکنولوژی فرسوده را رها کرده و با استفاده از تکنولوژی جدید به پویایی صنعت کمک کنیم چرا که با تکنولوژی قدیمی امکان رقابت در بازار سخت تر می شود.


طاهری افزود: با یک برنامه مدون برای تولید کالاهای صادراتی و نیز با ارتقا و بهبود واحدهای فراوری و بسته بندی می‌توانیم سرمایه گذاری را به سمت فعالیت های مرتبط با صادرات در بخش صنعت وارد کنیم که سبب تحول در صادرات غیرنفتی خواهد شد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: اتخاذ رویکرد تولید محور برای صنایع کشور از اساسی ترین نیاز اقتصاد کشور در شرایط فعلی است پس با اصالت بخشی به محیط کسب وکار در بخش صنعت شاهد رونق در این بخش خواهیم بود.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.