توجه به قرآن ارتباط انسان با خدا را محکم و مشکلات را کم می‌کند

فروردین ۱۴۰۳

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشاور فرهنگی دفتر فرماندهی معظم کل قوا در آئین پایانی سیزدهمین دوره مسابقات قرانی خواهران شاغل و همسران و خانواده های کارکنا آجا گفت: رسالت قران، هدایت انسان از ظلمت و تاریکی به سوی نور است.

به گزارش حوزه دفاعی_امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، “حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی” مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشاور فرهنگی دفتر فرماندهی معظم کل قوا در آئین پایانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی خواهران شاغل و همسران و خانواده های کارکنا آجا گفت: رسالت قران، هدایت انسان از ظلمت و تاریکی به سوی نور است.
 
مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی خواهران شاغل و همسران و خانواده های کارکنان آجا با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، فرماندهان عالی رتبه آجا، حجت الاسلام والمسلمین شیرازی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و روسای ادارات عقیدتی سیاسی ارتش، در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.
 
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شیرازی طی سخنانی با اشاره به این که قرآن، انسان ها را از ظلمات و تاریکی به سور نور رهنمون می سازد، افزود: خداوند انسانی را که به قرآن پناه ببرد از تمامی ظلمات و تاریکی ها نجات داده، او را با علم و معرفت آشنا می سازد و بر هوای نفسش حاکم می گرداند.
 
وی در ادامه با اشاره به آیه سوره ۱۴۴ آل عمران افزود: خداوند در این آیه می فرماید “ای پیامبر قرآن را در میان مردم تلاوت کن چرا که آیات الهی راه های تزکیه انسان ها را ترسیم کرده، مردم را از آلودگی ها پاک و تسلیم خداوند می کند”.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس سپاه پاسداران در ادامه سخنانش گفت: علاوه بر تلاوت زیبای قرآن، تدبر در آن و تبیین و آموزش قرآن نیز بسیار مهم است به نحوی که خداوند در سوره نحل می فرماید “ای پیامبر ما قرآن را بر تو نازل کردیم تا آن را برای مردم تبیین کنی و بطن عمیق آیات الهی را به انسانها بنمایی تا جامعه با معرفت و عمل به آن، خود را از ظلمات رهانیده و پاک و منزه گرداند”.
 
حجت الاسلام والمسلمین شیرازی تدبر در آیات الهی را نیز مهم دانسته و گفت: همانطوری که خداوند می فرمایند” قران کتابی بزرگ با برکات فراوان است که باید در آیات آن تدبر کرد.”
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به قرآن، تقوا را افزایش داده، ارتباط انسانها با خداوند را محکم و مشکلاتی که گریبانگیر انسانهاست را کم می کند.   
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.