توجه به ورزش از اولویت های اصلی مسوولین نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرنگار ایرنا ‘حمید سجادی’ شامگاه پنجشنبه در ششمین مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان مازندران و معرفی قهرمان قهرمانان ورزش استان اظهار داشت : بدون تردید توسعه ورزش از جمله نمادهای پیشرفت و توسعه هر کشوری است و ایران می تواند با افتخار آفرینی ورزشکاران در میادین معتبر جهانی و آسیایی ، رشد و ترقی خود را به رخ جهانیان بکشد .

وی همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان کشور در آینده نزدیک با حضور رییس جمهور خبر داد و گفت : در این مراسم که پنجشنبه هفته آینده برگزار می شود ، ورزشکاران مدال آور آسیایی و جهانی ، مورد تجلیل قرار خواهند گرفت .

استاندار مازندران نیز در این مراسم از اقدامات انجام شده در ورزش مازندران تقدیر کرد و گفت : موفقیت های گوناگون مازندرانی ها در مسابقات متعدد و معتبر ، نشان می دهد اگر زمینه برای رشد و ترقی جوانان مازندرانی فراهم شود ، آینده بسیار درخشان تری در انتظار ورزش این استان خواهد بود .

‘علی اکبر طاهایی’ افزود : خوشبختانه ورزش مازندران منحصر به یک رشته خاص نیست و تعدد رشته های ورزشی که مازندرانی ها در آن موفق به کسب مدال می شود ، بسیار غرور آفرین است .

وی بیان داشت : اگر چه مازندران سرشار از استعدادهای فراوان و بسیار با انگیزه در رشته های مختلف ورزشی است اما این شرایط نباید منجر به غفلت ورزش استان از فراهم کردن سخت افزارهای لازم و مورد نیاز برای ورزشکاران شود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در این همایش با تقدیر از تلاش های ورزشکاران و مربیان مازندران اظهار امیدواری کرد تداوم این تلاش ها ، به کسب مدال های بهتر در میادین معتبر منجر شود .

‘نصرالله پریچهره ‘ اظهار داشت : ورزشکاران استان در سال گذشته موفق به کسب ۱۲۲ مدال در مسابقات جهانی و آسیایی شدند که ثبت این رکورد بی نظیر ، بیانگر فاصله فراوان ورزش مازندران نسبت به دیگر استان هاست .

وی بیان داشت : رشد فزاینده احداث سالن های ورزشی در مازندران از عوامل موثر در کسب موفقیت های ورزشکاران بود که تلاش خود را برای ادامه این روند مثبت متوقف نخواهیم کرد .

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران افزود : سال گذشته ۷۹ سالن ورزشی بزرگ و کوچک در استان مورد بهره برداری قرار گرفت که از این تعداد ، ۱۷ سالن توسط بخش خصوصی احداث شد .

پریچهره از افزایش علاقمندی بخش خصوصی به سرمایه گذاری در ورزش استقبال کرد و گفت : این اقدام ارزشمند علاوه بر افزایش سرانه فضای ورزشی هر مازندرانی ، توسعه کیفی و کمی ورزش قهرمانی در استان را نیز به دنبال خواهد داشت .

وی گفت : در حال حاضر سرانه فضای ورزشی هر مازندرانی کمتر از یک متر است که این رقم بیشتر از مقدار مشخص شده سرانه کشوری است .

در پایان این مراسم جایزه قهرمان قهرمانان ورزش مازندران در سال ۹۰ به طور مشترک به ‘ بهداد سلیمی’ از رشته وزنه برداری و ‘ مهدی تقوی’ از رشته کشتی آزاد تعلق گرفت . ک/۳

۷۳۳۱/۴۰۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۹۶۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.