توجه بیشتر به حوزه اکتشاف در سال حمایت از تولید ملی

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور، ‘ بهروز برنا ‘ یادآور شد:‌ در سالی که بعنوان سال حمایت از تولید ملی نام گرفته، باید توجه بیشتری به امر اکتشاف جهت تقویت حوزه معدن در کشور صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در سال جدید باید پروژه‌های اکتشافی بیشتری تعریف شود تا به دنبال آن حجم ذخایر معدنی کشف شده کشور افزایش یابد، خاطرنشان کرد: هر ذخیره معدنی کشف شده به منزله ثروت جدیدی برای کشور محسوب می شود که سرمایه‌گذاری ‌‌های جدید، رشد اشتغال و ایجاد ارزش افزوده را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در سال جدید حجم اکتشافات به ‌ویژه در حوزه‌ مواد معدنی استراتژیک و بافناوری پیشرفته(های‌تک ) مانند لیتیوم و خاک‌های نادر باید توسعه یابد که البته موضوع اصلی در این زمینه تامین منابع مالی مورد نیاز است.

برنا با بیان اینکه مواد معدنی برتر از جمله خاک‌های نادر استفاده زیادی در صنایع‌‌ با فناوری پیشرفته مانند فیبرنوری، صنایع هوا -فضا و تولید تلفن همراه و رایانه دارد، تصریح کرد: سال گذشته بودجه اکتشافی تخصیص یافته چندان مناسب نبود که البته امیدواریم در سال جدید، این وضعیت بهبود یابد.

اقتصام**۳۹۱۷**۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۰۰۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.