توجه جدی شهرداری‌ها به ارایه خدمات اجتماعی لازم است

حجت ‌الاسلام مصطفی پورمحمدی روز شنبه در نشست با مدیران شهرداری تبریز افزود: تعدد و گستردگی وظایف و مأموریت‌های شهرداری‌ها در عصر حاضر کارکردهای این نهاد مدنی را نیز تغییر داده و مدیران شهری ناگزیر از توجه و برنامه‌ریزی جدی در این حوزه می‌باشند.

وی همچنین دستیابی به شهر و شهروندان خوب و منضبط را در گرو توجه و برنامه‌ریزی اساسی در حوزه مسایل اجتماعی شهروندان ارزیابی و خاطرنشان کرد: مدیران شهری باید با شناسایی و تشخیص نیازها، خواسته‌ها و مطالبات فرهنگی و اجتماعی شهروندان و شهر برای دستیابی به شهری قابل قبول و منظم حرکت کنند.

پورمحمدی اظهار کرد: شهرداری‌ها با توجه به حجم بالای خدمات و وظایف یکی از خدماتی‌ترین لایه‌های مدیریتی کشور به مردم به شمار می‌روند و ضمن خدمات‌رسانی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلفی چون حمل و نقل، فضای سبز ، ساخت و ساز و توسعه شهری، زیباسازی و مبلمان شهری ، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ، نقش قابل توجهی در تحقق اهداف توسعه کشور دارند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: شهرداری‌ها بدون کمک و مشارکت مردمی قادر به ارایه خدمات نیستند و باید از این مجموعه ‌های بزرگ خدماتی حمایت همه جانبه صورت گیرد.

شهردار تبریز نیز در این نشست گفت: شهرداری‌ها برای ارایه خدمات بهینه و مورد انتظار مردم و تحقق اهداف توسعه نیازمند حمایت‌های جدی و عملی مسوولان ارشد کشور هستند.

علیرضا نوین افزود: تعدد و تنوع وظایف و مسوولیت‌های شهرداری‌ها ایجاب می‌کند که دولت و دیگر مسوولان ارشد کشوری حمایتی بیش از پیش از این نهاد عمومی و مردمی به عمل آورند تا زمینه برای ارتقای سطح خدمات و رضایتمندی عمومی از این مجموعه فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف بسته‌های حمایتی موضوع هدفمندی یارانه‌ها برای شهرداری‌ها، اعطای تسهیلات مصوب مجلس از محل صندوق ذخیره ارزی برای تسریع روند ساخت قطارشهری، حمایت از طرح‌های نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده، کمک به حل معضل حاشیه‌نشینی پی‌گیری وصول مطالبات شهرداری از نهادها و دستگاه ‌های دولتی تلاش برای تحقق و استقرار مدیریت واحد شهری با محوریت شهرداری‌ها و بسترسازی برای شفاف‌سازی قوانین و ضوابط از جمله‌ خواسته های مدیریت شهری از بدنه دولت ، مجلس و دیگر نهادهای مسوول به شمار می‌روند.

۵۸۷/۷۲۲۳/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۴۹۷۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.