توجه وزارت کشور به توسعه استان های محروم و توسعه متوازن استان ها

سرپرست معاونت اقتصادی پیشبرد رویکرد متوازن را از اهم برنامه های وزارت کشور توصیف کرد و گفت: آمایش سرزمینی در استانها مبنای برنامه ریزی اقتصادی و توسعه قرار خواهد گرفت.

توجه وزارت کشور به توسعه استان های محروم و توسعه متوازن استان ها

به گزارش ممتاز نیوز، محسن کوشش تبار با عرض تبریک هفته بسیج به تمامی بسیجیان و زحمت کشان عرصه اقتصاد و معیشت کشور، گفت: باید در تفکر و عمل، بسیجی عمل کنیم و مسیر رشد و توسعه اقتصادی کشور را به صورت جهادی جلو ببریم.

کوشش تبار در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه موضوعات و مسائل اقتصادی از اولویت دارترین ماموریت ها و اهداف وزارت کشور به عنوان دستگاه حاکمیتی و فرابخشی است، گفت: دغدغه اصلی دکتر وحیدی وزیر کشور حل مشکلات و دغدغه های اقتصادی مردم عزیز ایران است و باید با تمام ظرفیت های استانی زمینه را برای پیشبرد برنامه های اقتصادی دولت فراهم سازیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور رویکرد توسعه متوازن در استان ها را از اهم برنامه های وزارت کشور در دوره جدید خواند و گفت: برنامه آمایش سرزمینی و فعال سازی هدفدار و اصولی از ظرفیت ها و مزیت های نسبی استان می تواند زمینه را برای یک توسعه متوازن و پایدار در کشور فراهم سازد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به ضرورت هماهنگی مستمر و موثر با معاونین اقتصادی استانداری های سراسر کشور اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی درست و کارآمد در حوزه های اقتصادی استان ها نیازمند هماهنگی و هم نظری دو سویه است و باید این ارتباط و تعامل مداوم میان ستاد مرکزی وزارت کشور با مجموعه صف یعنی استانداری ها بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی در این خصوص گفت: یکی از خروجی های مهم این تعامل و هم اندیشی می تواند تهیه سناریوهای مختلف در حوزه اقتصادی استان ها باشد و اینکه استان ها برای بهره وری بیشتر به سمت چه نوع سرمایه گذاری و تولید حرکت کنند.

کوشش تبار در ادامه به توجه ویژه وزارت کشور به توسعه استان های محروم کشور اشاره کرد و گفت: مطابق رویکرد توسعه متوازن در کشور، باید استان های محروم کشور به لحاظ اقتصادی و سرمایه گذاری تحولی اساسی پیدا کنند.

موضوع فساد ستیزی از دیگر محورهای مورد اشاره سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور بود و در این خصوص با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، گفت: رهبری معظم انقلاب همواره تاکید دارند که فساد گریزی کافی نیست و روحیه فساد ستیزی باید در بدنه دستگاههای کشور حاکم گردد.

وی در این خصوص ادامه داد: برای همین باید با کنار گذاشتن بی تفاوتی و انفعال برخورد و نگرشی فعالانه و مطالبه گرانه در حوزه اقتصادی داشته باشیم و اجازه زمینه گیری فساد را ندهیم.

کوشش تبار در پایان خاطرنشان کرد: وزارت کشور با توجه به جایگاه سلسله مراتبی اش در میان دستگاههای اجرایی ظرفیت بالایی در پیشرانی اقتصاد کشور دارد و باید این مهم بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.