توجه ویژه دستگاه‌های نظارتی در کنترل سلامت گوشت‌های وارداتی

۲ م دیماه ،

عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه در کشور برزیل آثاری از جنون گاوی ملاحظه شده است، گفت: نباید از جانب دستگاه‌های مربوط در بررسی سلامت گوشت‌های وارداتی و صورت لزوم توقف واردات، اهمالی صورت گیرد.

علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در کشور برزیل نشانه‌هایی از جنون گاوی ملاحظه شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد گوشت وارداتی کشور از طریق واردات از برزیل تأمین می‌شود، نگرانی جدی نسبت به سلامت گوشت‌ها وجود دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه وجود جنون گاوی در برزیل به تأیید مقامات این کشور رسیده است، تصریح کرد: از دستگاه‌های نظارتی در وزارتخانه‌های صنعت و جهاد کشاورزی و نیز سازمان دامپزشکی انتظار می‌رود تا توجه ویژه‌ای در بررسی سلامت گوشت‌های وارداتی‌ و در صورت لزوم قطع واردات تا زمان رفع خطر سلامتی مردم اقدام شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه ۵ کشور واردات گوشت خود را از کشور برزیل قطع کرده‌اند، افزود: کشورهایی نظیر ژاپن و چین و آمریکا واردات گوشت قرمز را از کشور برزیل قطع کرده‌اند.

وی در پایان تأکید کرد: نباید از جانب دستگاه‌های مربوط در بررسی سلامت گوشت‌های وارداتی و در صورت لزوم توقف واردات اهمالی صورت گیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.