توجه به رده بندی سنی از آسیب‌های احتمالی بازی‌های رایانه‌ای می‌کاهد

۲۳ آبان ،

تولید کننده بازی رایانه‌ای بر لزوم اعمال رده بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد و گفت: بی‌توجهی خانواده‌ها عامل مهم در افزایش آسیب‌های گیم است.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، وحید حسین پور به اعمال رده بندی سنی بازی های رایانه ای اشاره کرد و افزود: با اطلاع رسانی به خانواده ها در زمینه اهمیت  به رده بندی سنی در گیم می توان آنها را با خطر و آسیب های احتمالی بازی های رایانه ای آشنا کرد.

این تولید کننده بازی رایانه ای مشغله کاری و فکری خانواده ها را  مهمترین عامل در افزایش آسیب های بازی دانست و گفت: خانواده ها  نباید به مساله رده بندی سنی بازی های رایانه ای بی تفاوت باشند.

وی ادامه داد: با  سهل انگاری خانواده ها  فضا برای استفاده کودکان و نوجوانان از بازی های نامناسب فراهم می گردد که برای حل این مشکل باید اطلاع رسانی و آموزش به خانواده ها ارایه شود.

حسین پور، حضور بخش خصوصی در صنعت گیم را از ارکان اصلی پیشرفت تولیدات داخلی دانست و توضیح داد: بسیار از سرمایه گذاران علاقه مند به تولید بازی های رایانه ای می باشند که برای جذب آنها به بازار گیم باید امنیت سرمایه گذاری را در آنها تضمین کرد .

به گفته وی، به سبب نبود قانون کپی رایت در کشور بسیاری از تولید کنندگان در عرصه گیم با مشکل رو به رو می باشندکه این مساله برای حضور بخش خصوصی در بازار گیم مناسب نیست .

تولید کننده بازی رایانه ای۹۰ درصد حمایت از بخش خصوصی و تولیدکنندگان گیم را در رونق بازار گیم و ارتقای سطح تولیدات داخلی مهم ارزیابی کرد و افزود:دولت به تنهایی نمی تواند در زمینه تولید و بازار یابی حوزه گیم موفق باشد.

حسین پور به برپایی نمایشگاههای استانی در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و افزود: با حمایت از تولیدکنندگا ن داخلی می توان زمینه حضور تولیدات داخلی در نمایشگاه ها را فراهم کرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.