تورم با حمایت از تولید داخلی کاهش می یابد

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ؛’حسین گروسی’ روز چهارشنبه در همایش اهمیت مدیریت در ایمنی و سلامت غذا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود:برای پیشرفت در هر صنعتی باید به صورت جدی از آن صنعت حمایت کرده و راهبردهای مشخصی داشته باشیم.

وی گفت:اگر چه نظارت بر قیمت ها ضروری است اما برای اینکه قیمت ها کاهش بیابد باید تولیدات را افزایش دهیم و این مستلزم حمایت هر چه بیشتر از تولید داخلی است .

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:اگر تولید کننده از فروش و تولیدات خود سود ببرد بر کیفیت کالا نیز اثر گذار خواهد بود و تولید کننده به فکر افزایش سطح کیفیت تولیدات خود می افتد.

گروسی افزود: امسال باید با همت تولید کنندگان مشکلات موجود را بررسی کرده و به منظور رفع این مشکلات راهکاری در قالب طرح دو فوریتی به مجلس ارائه دهیم.

وی با اشاره به وجود ۶۷ ماده معدنی شناحته شده ، ۵۵ میلیارد تن منابع مواد معدنی و چهار میلیارد تن سنگ آهگ در کشور گفت: با وجود اینکه منابع بسیاری در اختیار داریم، میزان تولید آهن و فولاد ما ۱۲ میلیون تن است در حالی که کشور کره جنوبی ۵۶ میلیون تن آهن و فولاد تولید می کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین از صنعتگران خواست تا مشکلات خود را در کمیسیون های صنایع و فراکسیون های مجلس شورای اسلامی جمع بندی کرده و ارائه کنند، تا در قالب اصلاح قانون مشکلات موجود مرتفع شود.

وی اضافه کرد: برای ارتقای سطح کیفی صنایع غذایی نیازمند مدیریت منابع هستم، چرا که منابع طبیعی و انسانی و سرمایه ای خوبی در اختیار داریم.

گروسی اضافه کرد:مدیریت صحیح منابع ثروت کم را افزایش می دهد و به همان نسبت با تدبیر نادرست در مدیریت منابع، ثروت زیاد را از بین می برد.

وی در پایان گفت: باید نظرات دانشگاهیان با بخش صنعت مرتبط شود تا دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی جویای کار نباشند و از سوی دیگر صنایع برای یافتن نیروی متخصص، دچار اتلاف وقت نشوند.

اجتمام** ۱۳۷۹** ۹۱۰۵**۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۳۸۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.